Snapchatilla uusi yritys lisätä verkkokauppa sovellukseensa

Amazon ilmestyy kameraan.

Sosiaalisella verkostolla ja kännykkäsovelluksella Snapchat sanotaan menevän huonosti sen jälkeen kun kilpailija Instagram kopioi kokonaisuudessaan heidän konseptinsa. Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Snapchatin sanotaan tehneen tappiota 385 miljoonaa dollaria.

Ilmoitus

On siis aika ryhtyä tienaamaan rahaa. Kännykkäsovellus on aikaisemmin kokeillut verkkokauppaa, mutta mikään ei ole kuitenkaan toiminut. Nyt TechCrunch paljastaa, että uusi, toisenlainen yritys on kokeilla.

Uutissivuston mukaan Snapchat suunnittelee yhdistävänsä Amazonin kameratoimintoonsa, sovelluksen sisään. Ajatuksena on, että Snapchatin käyttäjä voi saada lisää tietoa edessään olevasta tuotteesta kameran kautta. Sen jälkeen olisi mahdollisuus myös ostaa kyseinen tuote Amazonin verkkokaupan kautta.

Osaa jo tunnistaa ääniä

Samankaltainen toiminto on jo nyt Snapchatissa mutta tuotteiden sijaan se tunnistaa kappaleet, joita soitetaan kameran ollessa aktiivinen ja käyttäjän asettaessa sormensa näytölle.

Uudesta toiminnosta käytetään sopivasti nimeä Eagle ja se näyttäisi olevan kunnon panostus, jolla Snapchat-kamera tehdään visuaaliseksi hakutyökaluksi. Hakutyökalu, joka pystyy tunnistamaan tuotteita, viivakoodeja ja paljon muuta. On hieman epäselvää työskenteleekö Snapchat aktiivisesti Amazonin kanssa eikä kumpikaan yrityksistä ole halunnut kommentoida paljastunutta tietoa.