Snapchat laajentaa verkkokaupparatkaisuaan kansainvälisesti

”Vaikuttava määrä yrityksiä.”

Snap Inc kertoo nyt lähtevänsä ilmoitusratkaisunsa Dynamic Ads kanssa myös USA:n ulkopuolelle. Toiminta lanseerattiin viime vuoden lokakuussa ja se on kohditettu verkkokauppiaille, jotka haluavat myydä tuotteitaan sosiaalisessa verkostossa.

Snapchat kokeilee nyt Dynamic Adsia Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Hollannissa. Formaattia testaa ensimmäisenä muun muassa yritykset Adidas, Topshop ja Farfetch.

Ilmoitus

Verkkokauppa toimii niin, että kauppias yhdistää koko valikoimansa Snapchatin kanssa, joka luo automaattisesti ilmoituksia tuotekuvauksen perusteella. Ilmoitukset yritetään sen jälkeen suunnata oikealle kohderyhmälle ja käyttäjät voivat vain klikata ”Osta nyt”.

Sen jälkeen kun avasimme kokeilun, olen todella vaikuttunut yritysten määrästä, jotka ovat halunneet olla mukana – paljon suurempi määrä mitä olimme odottaneet – mikä taas osoittaa millainen nälkä tuotemerkeillä on päästä alkuun verkkokauppansa kanssa, Snapchat UK:n toimitusjohtaja Ed Couchman sanoo.

Snapchatin mukaan he haluavat tukea koronan myötä kasvavaa verkkokauppaa.

Covid-19 vanavedessä näemme kuinka kuluttajat ovat muuttaneet asennettaan verkkokauppaan, ja ihmiset ostovat yhä useammin mobiililaitteella – trendi, jonka odotamme kasvavan, FarFetchin markkinointipäällikkö Gareth Jones sanoo.