Sisäpuutarha verkkokaupasta – Plantui panostaa digitalisaatioon

Keräsi 1,4 miljoonan euron kokonaisrahoituksen.

Suomalainen, älypuutarhoja kehittävä Plantui Oy sai äskettäin päätökseen rahoituskierroksen, joka oli hyvin onnistunut. Plantuin kaksi erillistä osakeantia keräsi yhteensä reilut 923 000 euroa. Osa rahoituksesta tulee 0,5 miljoonan euron pankkilainasta, joten koko rahoituspaketin summa ylittää 1,4 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

- Kotipuutarha- ja food tech –kategoria kasvaa tällä hetkellä huimasti maailmanlaajuisesti. Rahoituskierroksen tuotot suunnataan myyntiin ja markkinointiin, erityisesti panostamme digitaaliseen markkinointiin ja verkkokauppaan, kertoo Plantuin toimitusjohtaja René Österman tiedotteessa.

Yksityisiä sijoittajia

Mukana rahoituspaketissa on yhtiön aiemmat osakkaat ja merkittäviä yksityisiä sijoittajia, kuten toinen Supercellin perustajista Mikko Kodisoja, teollisuusneuvos Liisa Leino sekä Harvian toimitusjohtaja Tapio Pajuharju.

- Sisäpuutarha on maailmanlaajuisesti nopeasti kasvava trendi. Olen vaikuttunut Plantuin toiminnallisuudesta ja laadusta, kertoo Kodisoja sijoituspäätöksestään.

Panostusta kansainväliseen liiketoimintaan

Plantui Oy on allekirjoittanut OEM-sopimuksen kansainvälisen kumppanin kanssa, joka on yksi maailman johtavista kodinkonevalmistajista.

- Vuosi sitten asetimme tavoitteeksi globaalin liiketoimintakumppanin löytämisen, jotta pystymme kasvattamaan jakelua, myyntiä ja markkinointia. Sinnikkyytemme palkittiin, toteaa Plantuin hallituksen puheenjohtaja Timo Ketonen.

Juuri nyt Plantui keskittyy kansainvälisen kumppaninsa kanssa tuotekehitykseen. Yritys jatkaa panostuksia myös kansainväliseen liiketoimintaansa; yrityksen jälleenmyyntiverkosto on laajentunut jo 22 maahan Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa.