Singles Day – Verkkokauppa.comin kävijämäärä kasvoi ”kaksinumeroisella prosenttiluvulla”

Singles Dayn kasvava suosio näkyi myös Verkkokauppa.comin kävijämäärissä.

Ilmoitus

Maailman isoin ostopäivä Singles Day näyttäisi pikku hiljaa löytävän paikkansa myös Suomen markkinoilla. Gigantti kertoi aikaisemmin parantaneen tuloksensa merkittävästi, ja myös toinen Singles Dayssa näkyvästi mukana ollut kauppa, Verkkokauppa.com, kertoo myös huomanneensa, että kehitystä on tapahtunut.

Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja Seppo Niemelä kommentoi Ilta-Sanomien haastattelussa Singles Dayn menneen "ihan mukavasti", mutta ei halunnut tarkentaa myynnin kokoa. Se, että isänpäivä sattui samalle päivälle saattoi myös vaikuttaa tuloksiin.

Black Friday ja Cyber Monday tulossa

Vaikka joulukuu on Suomessa vielä tärkein kuukausi joulukaupan osalta, myös Suomessa marraskuun on vähitellen nousemassa tärkeämmäksi. Täällä Singles Day on vielä lähtötelineissä, mutta Black Friday on vuosi vuodelta tullut tärkeämmäksi.

Maailmalla Black Fridayn jälkeinen maanantai - Cyber Monday - on myös vakiinnuttanut paikkansa suurena ostopäivänä,