Sephora ostaa kilpailijan 154 miljoonalla eurolla: ”Ensimmäinen askel”

”Iso nälkä hyvään valikoimaan”.

Kansainvälinen kauneusjätti Sephora, jonka omistajalla LVMV-ryhmällä on muun muassa Louis Vuitton, Givenchy, Christian Dior ja Gucci, on ostanut brittiläisen kilpailijan. Tarkemmin sanoen yhtiö on hankkinut itselleen Feeluniquen – verkkokaupan, joka tarjoaa kauneudenhoitotuotteita noin 800 tuotemerkiltä. Asiasta kirjoittaa Premium Beauty News.

Tämä hankinta on tärkeä askel Sephoran eurooppalaista kasvustrategiaa ja symbolisoi ensimmäistä askelta Sephoran Ison-Britannian valloituksessa, Martin Brok, Sephoran toimitus- ja konsernijohtaja sanoo lehdistötiedotteessa.

Ilmoitus

Brittiläisillä kuluttajilla on suuri nälkä hyvään valikoimaan premium kauneusmerkkejä, jotka on räätälöity juuri heidän tarpeisiinsa ja että niitä tarjotaan saumattoman kokemuksen kautta.

Kauppa odottaa edelleen viranomaisen hyväksyntää, mutta sen odotetaan olevan valmis vuoden 2021 toisen puoliskon aikana. Kauppahinnaksi on sanottu 154 miljoonaa euroa.

Feelunique on Aaron Chatterleyn ja Richard Schiessin vuonna 2005 perustama. Yhtiöllä on tänä päivänä 1,3 miljoonaa aktiivista asiakasta ja se löytyy 120 eri maasta. Viimeisimmän tilikauden aikana, joka loppui 29. maaliskuuta 2021, Feeluniquen liikevaihto kasvoi 26 prosenttia.

Kaupan jälkeen Feelunique jatkaa nykyisessä muodossaan.