Myynti kasvoi myös kokonaisuudessaan.
S-ryhmän tammi-kesäkuun veroton vähittäismyynti kasvoi 2,7 prosenttia ja oli 5 610 miljoonaa euroa. Yhä useampi S-ryhmän asiakas on löytänyt myös ruoan verkkokaupan.
- Ruoan ostamisen helppous verkkokaupan kautta vetoaa asiakkaisiimme yhä enemmän. Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi 30 prosenttia edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna, kertoo SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä tiedotteessa.
Lämmin alkukesä toi lisävauhtia
S-ryhmän Suomen päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 5,8 prosenttia ja oli 3 562 miljoonaa euroa. Kasvu oli edelleen selvästi alan markkinakehitystä vauhdikkaampaa.
- Kokonaismyyntimme jatkoi tasaista kasvua alkuvuoden aikana, ja etenkin lämmin alkukesä on saanut asiakkaamme liikkeelle, Heikkilä huomauttaa.
Muissa liiketoiminnoissa myynti kehittyi odotusten mukaan. Esimerkiksi ABC-asemien myynti kasvoi kautta linjan kaikissa ketjun toiminnoissa. Hotellien myyntiä nostivat sekä kotimaisten että ulkomaisten matkailijoiden kasvanut määrä.