S-Ryhmä testaa pikatoimituksia ja klubijäsenyyttä

Pilotoi pääkaupunkiseudulla ja Tampereella valikoiduilla alueilla.

S-Ryhmä kertoo tänään kokeilevansa uusia pikatoimituksia sekä klubijäsenyyttä ruuan verkkokaupassaan s-kaupat.fi. Pilotti alkaa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella tietyillä alueilla. S-Ryhmä kertoo asiasta tiedotteessa.

S-ryhmän ruoan verkkokauppaa kehitetään laajalla rintamalla. Sen lisäksi, että satsaamme Prisma edellä valtakunnallisesti kattavimpaan verkostoon, haluamme kehittää myös paikallisiin tarpeisiin paremmin vastaavia nopeita palveluita. Syksyn aikana muutamissa pienmyymälöissä toteutettavilla testauksilla tarkastelemme, miten voimme helpottaa erityisesti kiireisten kaupunkilaisten ja pienten kotitalouksien arkea, S-ryhmän vähittäiskaupan verkkokauppojen kehittämisestä vastaava johtaja Jarkko Kyttänen sanoo.

Ilmoitus

Pikatoimitukset tehdään tunnin sisällä tilauksesta ja niiden hinta 3,90 euroa. Ruokaa on tilattava vähintään 10 eurolla. Samalla tietyn valmiiksi määritellyn reitin varrella asiakkailla on mahdollisuus liittyä klubijäseneksi ja saada ruokaostokset suoraan kotiin. Toimitus on jäsenetu eikä tilauksilla ole minimitilausrajaa. Ruokaa voi tilata kotiin tarvittaessa jopa monta kertaa päivässä. Klubijäsenyyden hinta on 30 euroa kuukaudessa.

Asiakkaidemme arjessa on kysyntää myös perinteistä ruoan verkkokauppaa nopeammille toimituksille. Samalla testaamme, onko kysyntää myös kiinteähintaiselle toimituspaketille. Toimitusmallissamme on tilattavissa koko Alepan laaja valikoima, ja tilaus kerryttää Bonusta, HOK-Elannon kehitysjohtaja Jukka Ranua kertoo.

Uudet kokeilut ovat jo alkaneet Helsingissä ja Espoossa tietyissä Alepoissa. Pirkanmaan Osuuskaupoissa pilotit alkavat valikoiduissa Salepoissa marraskuussa.

Ruoan verkkokaupan klubimalli on vielä uudenlainen juttu Suomessa. Olemme innoissamme, että uusia palveluita päästään testaamaan pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella. Kerromme testijaksoon valituista alueista tarkemmin viimeistään marraskuun alussa, Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov sanoo.

Korona kasvatti ruuan verkkokauppaa ja S-Ryhmä vaikuttaa vastaavaan kysyntään täysillä.

Meillä on käynnissä vahva draivi verkkokaupan kaikkien osa-alueiden kehittämiseen. Verkoston laajentamisen ja uusien toimintamallien testaamisen lisäksi verkkokauppamme uudistuu parhaillaan. Luovumme Foodie.fi-palvelusta hiljalleen kokonaan. Jo auki oleva uusi S-kaupat.fi tulee kokoamaan yhteen kaikki S-ryhmän ruoan verkkokaupan myymälät ja palvelut. Vuoden lopussa toimipaikkoja on jo yli 200. Suunnittelupöydällä on myös automatisoidut keräilykeskukset, joita kaavaillaan suurimpien kaupunkien isojen myymälöiden yhteyteen, Jarkko Kyttänen paljastaa.