Ruokaa netistä – suomalaiselle yritykselle kansainvälisiä sopimuksia

Digital Goodie vie suomalaista osaamista maailmalle.

Ilmoitus

Suomalainen ohjelmisto vauhdittaa ruoan verkkokauppaa Euroopassa. Kauppalehti kirjoittaa, että suomalaisyritys Foodie on solminut isoja sopimuksia Iso-Britanniassa. Yritys tunnetaan Suomessa nimellä Foodie, mutta vaihtaa nimensä Digital Goodieksi, koska se laajentaa ohjelmistoalustaansa muuhunkin kauppaan ulkomailla.

Miljardiluokan asiakkaita

Digital Goodiella on jo Iso-Britanniassa kaksi merkittävää vähittäiskaupan asiakasta, joita yritys ei saa vielä julkisesti kertoa

- Asiakkaamme ovat enemmänkin miljardiluokan yrityksiä kuin pieniä kaupan alan toimijoita, yhtiön toimitusjohtaja Kalle Koutajoki sanoo Kauppalehdelle.

Kalle Koutajoen kertoo myös Kauppalehden haastattelussa, että ruoan verkkokaupan suurin haaste on kuluttajien odotuksiin vastaaminen sekä tavaroiden keräilyn logistiikka. Näihin asioihin Digital Goodien ohjelmistoalusta on keskittynyt.

- Yhdistämme kaupan taustajärjestelmät ja maksujärjestelmät sekä kuluttajan laitteet ja ohjelmistot, Kalle Koutajoki kertoo Kaupplahdelle.

Suomessa ruoan verkkokauppa ei ole vielä tehnyt läpimurtoa. Kaupan liiton arvion mukaan vasta noin puolisen prosenttia ruoasta myytiin viime vuonna verkossa. Määrä vastaa suunnilleen yhden pienen myymälän kokoa.