Rovaniemen aktiviteetteja myyvä verkkokauppa myi yli 100 000 euroa alle kuukaudessa

Tuotteet on tuotu myyntiin islantilaisen digitaalisen markkinapaikan Bokunin kautta.



Visit Rovaniemen aktiviteettiyrityksien tuotteita myyvän www.visitrovaniemi.fi/activities- verkkokaupan myynti on ylittänyt kaikki odotukset. Kauppaa tehtiin ensimmäisen kuukauden aikana joulu-tammikuussa yli 100 000 eurolla, vaikka aktiviteettien online-ostomahdollisuuden markkinointi on vasta käynnistymässä. Asiakkaat ovat kansainvälisiä matkailijoita.

Visit Rovaniemi on ensimmäinen iso alueellinen matkailuorganisaatio, joka on avannut aktiviteettien välitysmyynnin verkossa näin suuressa mittakaavassa. Parhaiten verkkokaupassa myyvät revontuli-, poro-, husky- ja yhdistelmäretket.

Myynti kasvanut vuosi vuodelta

Rovaniemen matkailuneuvonnassa paikan päällä tapahtuva aktiviteettien välitysmyynti on kasvanut tasaisesti vuosi vuodelta, ja verkkokaupan kautta tullut myynti on tullut tähän lisäksi.   

Visit Rovaniemen verkkosivuilla myytävät tuotteet on tuotu myyntiin islantilaisen digitaalisen markkinapaikan Bokunin kautta. Myytävät tuotteet siirtyvät Bokunista Visit Rovaniemen verkkosivuille niin sanotun API-rajapinnan kautta. Visit Rovaniemi toimii tuotteiden jälleenmyyjänä.

– Visit Rovaniemen verkkokaupan avaus on ollut yksi merkittävimmistä myyntiavauksista, missä Bokunin tiimi on ollut mukana, Bokunin solution architecht Völundur Jonsson sanoo tiedotteessa.

Vasta noin joka kolmas mukana

Visit Rovaniemen osakkaana on 86 aktiviteettiyritystä, joista 24 on ottanut Bokunin tuotteidensa myyntialustaksi. Yksi aktiviteettejaan uudessa verkkokaupassa myyvä yritys on rovaniemeläinen Safartica. 

– Meillä ei ollut minkäänlaisia ennakko-oletuksia Bokunin toimivuudesta. Olemme tyytyväisiä, että uudesta kanavasta tulee myyntiä, Safartican myyntijohtaja Antti Antikainen sanoo.

Yrityksiltä Bokunin käyttöönotto vaatii tuotteiden paketoinnin digitaalisesti myytävään muotoon ja tuotteiden syöttämisen järjestelmään.

Visit Rovaniemen verkkosivuilla tuotteet ovat selattavissa kategorioittain, jolloin asiakas voi helposti vertailla niitä keskenään. Tuotteiden myyntiä edistävät hyvä kuvamateriaali tuotteesta ja hyvin kirjoitettu tuotekuvaus.

Tavoite tasoittaa sesonkieroja

Digitaalinen myyntialusta mahdollistaa aktiviteettien ympärivuotisen myynnin. Myynnissä on tällä hetkellä yli 120 yksittäistä tuotetta kaikilta vuodenajoilta.

– Bokun on työkalu, joka tekee kesän markkinoinnista helpompaa, kun Rovaniemen kesän laaja ja kiinnostava tuotevalikoima on esillä yhdessä paikassa. Se on asiakkaalle ketterä ja nopea tapa ostaa aktiviteetteja mihin tahansa kellonaikaan missä tahansa päin maailmaa, Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen sanoo.

Visit Rovaniemi on mukana Visit Finlandin valtakunnallisessa matkailun digitaalisen kehittämisen pilotissa, jonka tavoitteena on tehdä Suomesta digitaalisesti helposti saavutettava matkakohde vuoteen 2020 mennessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest