Revolutionracen liikevaihto yli 20 miljoonaa – voittoa noin 7 miljoonaa euroa

Saksa nykyään yrityksen suurin markkina.

Ilmoitus

Kun Pernilla ja Niclas Nyrensten neljä vuotta sitten aloittivat verkkokauppansa autotallista, tavoitteena oli yltää 50 miljoonan euron liikevaihtoon vuonna 2020. Siitä lähtien Fritidsfabrikenin käyrä on osoittanut ylöspäin.

Nyt yritys on hyvää vauhtia lähestymässä tavoitettaan, kiitos omien tuotemerkkien menestyksen Saksan markkinoilla. Revolutionrace, joka nykyään on yrityksen nimi, on onnistunut myymään ulkovaatteita sellaisella vauhdilla, että liikevaihto on ylittänyt 20 miljoonan euron. Samalla yritykselle on kertynyt voittoa 7 miljoonan euron edestä.

Myyntiä 20:lle markkinalle

Saksa on ohittanut Ruotsin Revolutionracen suurimpana markkinana. Tavaramerkki myy hyvin myös Suomessa, Itävallassa, Ranskassa ja Italiassa.

- Työskentelemme eri tavalla kuin perinteiset vaateyritykset, kun lanseeraamme uusille markkinoille. Emme kultua kovin paljon rahaa markkinointiin, vaan satsaamme vaikuttajiin sekä someen. Myymme 20:lle markkinalle joka kuukausi ja kasvamme jokaisella, sanoo yrityksen tj. Pernilla Nyrensten lehdistötiedotteessa.

Nyrensten on aviomiehensä Niclasin kanssa alusta alkaen panostanut omaan tuotemerkkiin omassa verkkokaupassa.

- Pähkäilimme aikaisessa vaiheessa, että voiko luoda tavaramerkkiä kokonaan ilman jälleenmyyjiä. Päätimme kokeilla käyttämällä sosiaalisen median kanavia, Niclas kertoo.

Yritys panosti myös aikaisessa laatuun määrän sijaaan, mikä on ollut onnistunut veto varsinkin Saksan markkinoilla.

- Ensimmäisellä tehdaskäynnillä Vietnamissa revin rikki 12 paria housuja haaroista. Huomasin heti, että siellä ei ollut käytetty oikeanlaista lankaa. Tehtaanjohtaja kutsuttiin paikalle kriisikokoukseen, jonka jälkeen koko kokoelma jouduttiin ompelemaan uudelleen. He eivät valitse vääränlaista lankaa enää, Niclas Nyrensten kertoo.

Ilmoitus

- Silloin olimme sen tehtaan pienin asiakas, mutta vaatimustasomme oli korkea. Nyt tehdas tuottaa meille satoja tuhansia pareja housuja vuosittain, Nyrensten jatkaa.

Asiakkaat neuvovat

Nykyään Revolutionracella on suuri seuraajajoukko somessa (Facebook 280 000, Instagram 45 000).

- Kysymme jatkuvasti asiakkailta mitä mieltä he ovat vaatteistamme, mitä värejä he toivovat ensi kaudelle ja säädämme tuotantoamme sen mukaan. Bonuksena voimme pitää hinnat matalalla, koska toimimme ilman jälleenmyyjiä.