Retime Oy vauhdittaa Panduron kasvua Amazonilla

Harrastetarvikeliike Panduro avasi Amazon Saksan markkinapaikalla. Suomalainen Retime Oy vastaa nyt Panduron koko markkinapaikan toiminnasta ja myynnin edistämisestä.

Suomalainen Retime on Amazonin johtava palveluyritys Pohjoismaissa ja sillä on yli 30 asiakasta. Retime pitää yhteistyötä Panduron kanssa merkkinä siitä, että pohjoismaisilla yrityksillä on kova halua kasvaa ja nähdä Amazon yhtenä merkittävänä myyntikanavana.

Amazonin laajentuminen Pohjoismaihin kuluvan vuoden aikana vahvistaa näkemystä, Retime Oy:n liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Pasi Bruun sanoo.

Ilmoitus

Amazonin laajentumisesta Pohjoismaihin on tällä hetkellä olemassa pelkkiä arvioita, mutta henkilökohtaisesti Pasi Bruun uskoo siihen.

Itse en usko ennustuksiin, mutta olisi hämmentävää, että näin ei tapahtuisi 2020, koska kääntäjiä nimenomaan palkataan markkinapaikan käännöksiä varten, hän kertoo Ehandelille.

Ehandelin sisarsivusto uutisoi jo marraskuussa, että Amazon rekrytoi kielenkääntäjiä saksasta ja englannista ruotsiin. Niiden työpaikkailmoitusten perusteella tarkoituksena oli lanseerata Amazonin saksalaisen sivuston sisältö ainakin ruotsiksi.

 

Panduro yhteistyö lähtenyt hyvin käyntiin

Pasi Bruun kertoo, että yhteistyö harrastetarvikeliike Panduron kanssa on lähtenyt hyvin käyntiin.

Panduron ymmärrys omasta toimialastaan ja meidän osaamisemme Amazonin myynnin edistämisestä ovat nivoutuneet hyvin yhteen. Sillä, että Panduron pääkonttori sijaitsee Malmössä, ei ole ollut mitään vaikutusta yhteistyön sujuvuuteen, Pasi Bruun toteaa.

Panduron ja Retimen yhteistyö on vasta alussa ja lähikuukausien aikana he lisäävät valikoimaa Amazonilla.

Tavoitteemme on, että Amazonissa on pian myynnissä satoja tuotteitamme, Panduron CEO Rickars Kemfors kertoo.

Ilmoitus

Retime ja Panduro kertoivat yhteistyöstään aiemmin tänään.

 

"Amazon on kuin luotu pk-yrityksille"

Retime kirjoittaa edelleen lähettämässään tiedotteessa, että Amazon on erityisen kiinnostava juuri pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla on halua kansainvälistyä.

Amazonin tarjoama logistiikka- ja varastointimalli on kuin luotu pk-yrityksille.

Amazonilla myytävistä tuotteista juuri pk-yritysten myynti on huomattavaa ja viime vuonna pk-yritykset myivät siellä yli 700 miljoonaa tuotetta. USA:ssa Amazonin markkinapaikalla yli 15 000 yritystä ylitti 1 000 000 dollarin liikevaihdon.

Pasi Bruun kertoo edelleen, että heillä Amazonin tulosta keskustellaan usein niin suomalaisten kuin ruotsalaisten yritysten kanssa. Hänen mukaansa Amazonin tulo pohjoismaisille markkinoille jännittää useissa yrityksissä, mutta monet ovat kuitenkin ottaneet sen kannan, että on parempi aloittaa yhteistyö verkkojätin kanssa.