Reimalle uusi järjestelmä – mahdollistaa markkinoinnin automatisoinnin verkkokaupassa

”Digitaalisuus muutakin kuin myyntiä.”



Innofactor on toimittanut lastenvaateketju Reimalle toiminnanohjausjärjestelmäkokonaisuuden osana yrityksen globaalin liiketoiminnan digikehitystä.

Innofactor toimi käyttöönottokumppanina Reiman globaaleihin tarpeisiin rakennetulle kokonaisratkaisulle, jonka keskiössä on Microsoft Dynamics NAV TRIMIT Fashion -toiminnanohjausratkaisu (ERP). Innofactorin Suomessa edustama tanskalainen TRIMIT on erityisesti muoti- vaate- ja tekstiilialan tarpeisiin kehitetty johtava moderni toiminnanohjausratkaisu. Uudella ratkaisulla yhdistetään Reiman globaalit toiminnot ja kumppaniverkosto, ja se mahdollistaa markkinoinnin automatisoinnin verkkokauppaan sekä verkkokaupan ja kivijalkaliikkeiden yhdistämisen. TRIMIT on käytössä kaikissa Reiman toimintamaissa ja sillä hoidetaan koko liiketoimintaprosessi aina tuotteiden suunnittelusta tilaus-toimitusprosessin kautta taloushallintoon asti.

– Reimalle toteuttamamme järjestelmä mukautuu eri markkinoiden tarpeisiin ja pysyy hyvin mukana nopeatempoisessa toimintaympäristössä ja yrityksen valtavassa 30 prosentin vuosikasvussa. Järjestelmä on helppo ottaa käyttöön uusissa maayhtiöissä, jolloin yrityksen toimintatavat voidaan jalkauttaa sujuvasti globaaleille markkinoille. Kyseessä on ratkaisu, jonka avulla mallistojen suunnittelua on nopeutettu ja markkina-aluekohtaisiin asiakkaiden tarpeisiin on pystytty reagoimaan entistä nopeammin ennakkomyyntityökalujen avulla. Toiminnanohjaamisen ohella digitalisaation ja pelillistämisen tulee ulottua yhä enenevissä määrin lopputuotteisiin, tässä tapauksessa älyvaatteisiin asti, kertoo Innofactorin johtaja Tuula Aro lehdistötiedotteessa.

Digitalisaation tuomien mahdollisuuksien hyödyntäminen on olennainen osa Reiman strategiaa. 80 prosenttia Reiman liikevaihdosta saadaan kansainvälisiltä markkinoilta, yli 70 maasta. Digitaalisten kanavien kautta saatu liikevaihto on tänä vuonna noin 15 prosenttia Reiman kokonaismyynnistä, ja vuoteen 2020 mennessä luku on tarkoitus kaksinkertaistaa. Reiman ensimmäinen digitaalinen tuote, Suunnon kanssa kehitetty ReimaGO-aktiivisuussensori, julkaistiin vuonna 2016, ja saman vuoden joulukuussa Reima osti Finnish Baby Box -start-up-yrityksen osana digistrategiaansa.

– Digitaalisuus on meille muutakin kuin myyntiä – se ulottuu kaikkiin arvoketjumme osiin, ja sen avulla voimme rakentaa uusia liiketoimintamalleja asiakkaidemme entistä parempaa palvelua varten. Koko johtoryhmä on valjastettu digikehityksen muutokseen, ja yrityksessämme on paljon tämän alueen syväosaajia. Digitalisaatio on tuonut 74-vuotiaalle Reimalle tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä ja se on mahdollistanut kuluttajien tavoittamisen ympäri maailman, aina 24/7, kertoo Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund, joka vastaa organisaation ja liiketoiminnan päivittämisestä digitaaliseksi.

Björklund valittiin vuoden 2017 digijohtajaksi, ja hän on muuttanut perinteisen lastenvaatteiden valmistajan ketteräksi toimijaksi kuluttajamarkkinoilla.

Reima on maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden merkki, jonka liikevaihto oli vuonna 2017 noin 112 miljoonaa euroa. Reiman liikeideana on tarjota aktiivisille 0–12-vuotiaille lapsille laadukas ja kattava vaatemallisto ympärivuotiseen käyttöön. Vaatteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus, kestävyys ja innovatiivisuus. Yrityksen tavoitteena on olla maailmanlaajuisesti suosituin ja kannattavin lastenvaatemerkki laadukkaiden, toiminnallisten vaatteiden kategoriassa. Reima työllistää yli 400 henkeä, joista 120 työskentelee Suomessa.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest