Ravintolayrittäjä! Nyt tarjotaan verkkoalustaa take away -ruualle

Verkkosivuihin ja -kauppoihin suunnittelutyökalua kehittävä kasvuyritys LiquidBlox avasi tänään palvelun ravintolayrittäjien avuksi: nopea palvelupaketti take away-verkkokaupan perustamiseen.

LiquidBlox haluaa auttaa pikavauhtia ravintolayrittäjiä kiperässä tilanteessa. Heidän palvelunsa kautta on nyt mahdollisuus perustaa verkkokauppa etämyynnin aloittamiseksi – yksinkertaistettuna se tarkoittaa sitä, että ravintolayrittäjä laittaa ruokalistansa verkkokauppaan, asiakas tilaa sieltä haluamansa annokset ja hakee ne take awayna.

LiquidBlox ja ryhmä muita yrityksiä haluavat tarjota suomalaisille ravintola-alan yrittäjille palvelun, jonka kautta voidaan tarjota kuluttajille helppo tapa tilata noutoruokaa ravintolasta. Idea on siirtää ruokalista nopeasti nettiin, ja mahdollistaa asiakkaille tilaus ja maksu etänä, LiquidBloxin perustaja ja toimitusjohtaja Jani Hiltunen kertoo.

Ilmoitus

LiquidBlox on tarjonnut verkkokauppoja jo pitkään. Alunperin he aloittivat digitoimistona eli kauppojen toteuttajana. Pikkuhiljaa palvelu kehittyi kuitenkin niin, että LiquidBlox-verkkosivutyökalun avulla he tarjoavat verkkosivujen ja -kauppojen rakentamista myös tee-se-itsepalveluna eli ilman sen kummenpaa teknistä osaamista.

Ravintola-ala on sinänsä tuttu. Autoimme muun muassa Fafa’s -ketjua ottamaan verkkosivujensa kehittämisen haltuun itsenäisesti. Meistä on tärkeää, että yrittäjät eivät joudu lukkoon koodareiden ja kehittäjien kanssa, vaan yrityksen markkinoinnin tulee pystyä itsenäisesti kehittämään liikentoimintaa verkossa visuaalisilla työkaluilla, Jani Hiltunen kertoo Ehandelille.

Nyt avatun palveupaketin avulla ravintola saa LiquidBloxin suunnitteleman ja kaikissa laitteissa toimivan take away -verkkokaupan ja maksujärjestelmän käyttöönsä.

Tällä hetkellä ravintoloitsijat ovat isojen kysymysten äärellä, ja mielestämme on kaikkein tärkeintä, että yrittäjät voisivat jatkaa toimintaansa ilman katkosta. Voimme toteuttaa nopeallakin aikataululla verkkokaupan mille tahansa ravintolalle ympäri Suomen, koska koko tiimimme on valjastettu nyt ravintoloiden auttamiseen. Nyt on tärkeintä voida auttaa kaikenkokoisia ravintoloita maassamme, Hiltunen jatkaa.

LiquidBloxin yhteistyökumppaneina ovat verkkokauppa-alusta Shopify sekä maksuliikennejärjestäjä Paytrail. Nämä lupaavat uusille asiakkaille vähintään kahden kuukauden ilmaisen ohjelmistolisenssin take away-kaupan perustamiseen.

Idea on alunperin LiquidBloxin CEO Jani Hiltusen, joka ehdotti tätä kanadalaiselle Shopifylle. Tarkoituksena on vastata muuttuneeseen tilanteeseen, ja LiquidBloxin mukaan Shopifyn ilmaisjakso on jopa kolme kuukautta.

 

Millaiset odotukset teillä on palvelun suhteen?

Ilmoitus

Toivomme pystyvämme auttamaan mahdollisimman monta ravintola-alan toimijaa jatkamaan toimintaansa. Olemme kehittäneet kustannustehokkaan tavan perustaa verkkokauppoja, joten oli luonnollista tarjota tämän kaltainen palvelu nykyisessä tilanteessa, Jani Hiltunen sanoo.

 

”Uniikit sivut ilman teknistä osaamista”

LiquidBlox aloitti toimintansa jo vuonna 2012. Alunperin yritys oli perinteinen digitoimisto, kunnes he huomasivat yritysten ongelmat verkkosivujen ja -kauppojen kanssa. Jopa pieniin ilmeen tai rakenteen muutoksiin tarvittiin layotin suunnittelua ja koodaus.

Meidän mielestämme uniikit sivustot pitäisi pystyä suunnittelemaan suoraan selaimessa ilman teknistä osaamista. Näin LiquidBlox-verkkosivutyökalu sai alkunsa vuonna 2014, Jani Hiltunen kertaa.

Tällä hetkellä meillä on satoja tyytyväisiä yritysasiakkaita sekä kymmeniä suunnittelijoita ja mainostoimistoja, jotka suunnittelevat verkkosivuja LiquidBloxilla omille asiakkailleen.

 

Entä miten korona on vaikuttanut teidän toimintaanne?

Kaikilla aloilla asiakkaiden haasteet näkyvät selvästi. Toisaalta verkkonäkyvyys on nyt tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin, mikä lisää LiquidBloxin kaltaisten palveluiden tarvetta. Yritykset ovat varovaisia isompien kehitysprojektien kanssa, mutta pienemmät verkkonäkyvyyttä lisäävät toimenpiteet ovat kiihtyneet. Esimerkiksi omasta asiakaskunnasta on tullut paljon kyselyjä, kuinka verkkokaupan saisi nopeasti pystyyn, Jani Hiltunen kertoo.