Ranskalainen verkkojätti ankkuroi Suomeen

Markkinapaikka auttaa jälleenmyyjiä ansaitsemaan myös pienemmillä volyymeillä.

Ankorstore perustettiin Pariisissa marraskuussa 2019. Perustajina olivat aikaimmin Etsy-päällikkönä ja monia yrityksiä startanneet henkilöt. Etsy puolestaan perustettiin vuonna 2005 New Yorkissa ja se on verkkokauppa, jossa voi myydä ja ostaa käsitöitä. Ankorstore rakentuu samaan verkostoitumisstrategiaan, mutta se keskittyy B2B-myyntiin.

Yhtiö hankkii mieleisiään tuotemerkkejä ja yhdistää ne jälleenmyyjiin. Kaikkiaan palvelu tarjoaa tuotteita noin 9000 brändiltä ja ne on yhdistettynä yli 100 000 myymälään 24 Euroopan maassa. 

Ilmoitus

Nyt konsepti lanseerataan Suomessa pitkän Black Friday alennuksen myötä.

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa historiassa itsenäisillä kauppiailla ei ole vain mahdollisuutta osallistua Black Fridayhin vaan myös ottaa niskalenkki tapahtumasta. Ankorstorelle 10 % alennuksen antaminen koko valikoimasta yhdeksän päivän ajan on merkittävä investointi, mutta olemme valmiita siihen. Haluamme, että kansainvälisten kauppajättien sijaan tämä Black Friday hyödyttää myös pieniä, paikallisia toimijoita, Ankorstoren yksi perustajista ja toimitusjohtaja Nicolas D'Audiffret sanoo tiedotteessa.

Ankorstore aikoo tarjota asiakkailleen vähintään 10 prosentin alen 25.10-2.11 välisenä aikana ja auttaa näin itsenäisiä jälleenmyyjiä kilpailussa vuoden kiireisimmän sesongin edellä. Kartoituksen mukaan Amazon on kauden suurin globaali voittaja ja Yhdysvalloissa se saa 42 senttiä jokaisesta sesongin aikana käytetystä dollarista.

Ankorstore kertoo auttavansa sen 500 suomalaista kauppiasta valmistautumaan Black Fridayn ostospäiviin myös muilla tavoin. Se on yksinkertaistanut tilausten tekoa, tarjoaa asiakkailleen ilmaiset toimitukset yli 300 euron tilauksista yli rajojen ja hyvittää tullimaksut 1. tammikuuta 2022 asti, verkkojätti kirjoittaa suomenkielisessä tiedotteessa.

Ankorstore aikoo lokakuun lopun ja vuoden lopun välisenä aikana käynnistää myös mediakampanjan, jossa se kannustaa kuluttajia suosimaan riippumattomia jälleenmyyjiä. Ankorstore odottaa pystyvänsä kanavoimaan useita miljoonia euroja riippumattomille jälleenmyyjille kampanjansa ansiosta.

Alennuskampanja koskee sen kaikkia markkinoita Euroopassa.

Yhtiöllä on toimipisteet Lontoossa, Pariisissa, Amsterdamissa, Düsseldorfissa ja Tukholmassa. Sen Tukholman konttori työllistää noin 12 henkilöä, mutta yhtiön tavoitteena on työllistää 50 henkilöä Pohjoismaissa vuoden loppuun mennessä. Kaikkiaan Ankorstore työllistää 200 henkilöä, vaikkakin määrä aiotaan kaksinkertaistaa vielä tänä vuonna.

Ankorstore lanseerasi vähän aikaisemmin Ruotsissa.

Ilmoitus

Meillä ei ole mitään Amazonia vastaan, he tekevät fantastista työtä. Meidän tehtävämme on nostaa pelikenttää, vahvistaa ja kehittää riippumattomia tuotemerkkejä ja paikallisia, fyysisiä jälleenmyyjiä, Pierre-Louis Lacoste, yksi perustajista kommentoi Ruotsin avauksen yhteydessä.