Rakennus- ja sisustuskonserni BHG Group osti enemmistön IP Agencystä

BHG Group hankki 51 prosenttia suomalaisesta IP Agencystä, joka on urheilu- ja vapaa-ajantuotteisiin erikoistunut onlineyhtiö.

IP Agencyn tuotteet koostuvat pääasiassa heidän omista tuotemerkeistään, joita myydään Suomen lisäksi Ruotsissa, Belgiassa, DACH-maissa ja USA:ssa.

IP Agency on ollut viime vuodet kovassa kasvussa ja vuoden 2020 liikevaihto kipusi noin 18 miljoonaan euroon.

Ilmoitus

Olemme todella vakuuttuneita kuinka IP Agency on kehittynyt ja odotan innolla, että pääsemme osallistumaan yrityksen matkaan jatkossa, kansainväliseen laajentumiseen ja valikoiman laajentamiseen. Olemme myös todella iloisia, että IP Agencyn perustaja ja johto jatkaa kasvua kanssamme Jouki Puurtisen johdolla, BHG:n konsernijohtaja Adam Schatz sanoo tiedotteessa.

IP Agencylla oli 20 vuoden ajan maahantuontia pääasiassa Aasiasta, mutta vuonna 2015 heistä tuli onlineyhtiö

IP Agency työllistää 18 henkilöä ja heidän tuotteitaan myydään eri verkkosivujen sekä markkinapaikkojen kautta. Verkkokaupoissa vierailee kuukausittain noin 900 000 kävijää.

Ruotsalainen BHG on kasvanut rajusti viime vuodet ostamalla monia kodinsisustuksen ja DIY-sektorin verkkokauppoja. Yksi viime vuoden suurimpia hankintoja oli Nordic Nest.