Puuilon myynti kasvoi lähes 30 prosenttia

Verkkokauppa vetää.

Tarjoustavarataloketju Puuilon viime tilikausi sujui hyvin. Liikevaihto nousi 115 miljoonaan euroon ja kasvoi 28 prosenttia edelliseen tilikauteen verrattuna. Liikevaihdon kasvuun vaikuttivat Puuilon mukaan vahva vertailukelpoisen myynnin kehittyminen, verkkokaupan myynnin kasvu ja uusien myymälöiden avaukset.

Ilmoitus

- Päättynyt tilikausi oli Puuilolta erittäin vahva suoritus. Liikevaihdon vuotuinen kasvu oli suurin koko yhtiön historiassa. Liikevaihto kasvoi kaikissa ketjun myymälöissä sekä verkkokaupassa. Yhtiön kannattavuus oli erinomainen, mikä johtuu pitkälti kustannustehokkaasta tavastamme toimia ja erinomaisesti skaalautuvasta ketjukonseptistamme, kertoo Puuilon toimitusjohtaja Juha Saarela lehdistötiedotteessa.

Lisää myymälöitä avataan

Yhtiö avasi päättyneen tilikauden aikana kolme uutta myymälää, ja myymälöitä on nyt yhteensä 19 ympäri Suomea. Kuluvana vuonna Puuilo avasi uuden myymälän Tampereelle ja loppukesästä avataan uusi myymälä Järvenpäähän. Mahdollisista muista tulevista avauksista yhtiö kertoo myöhemmin.

- Jatkamme tulevana vuonna kasvustrategiamme toteuttamista ja avaamme useita myymälöitä Suomessa. Alkuvuoden aikana olemme edelleen kasvaneet vahvasti, Saarela huomauttaa.