Puhtautta Pohjanmaalta

”Kysyntää on sekä käsideseille että saippuoille.”

Suomalainen Dermoshop kuuluu jo vakiintuneiden verkkokauppojen joukkoon ja Dermosil-kauneudenhoitotuotteet löytyvät kotimaan lisäksi monista muista maista, kuten Virosta, Venäjältä ja Ruotsista.

Koronapandemia ei ole ohittanut ketään – ei yksittäisiä kansalaisia eikä yrityksiä. Dermoshopin toimitusjohtaja Suvi Markon mukaan kriisi näkyy heidän liiketoiminnassaan monella tapaa.

Ilmoitus

En usko, että mikään yritys menee tämän läpi ilman vaikutuksia. Kriisit ja epävarmuus ei ole hyvä asia yritystoiminnalle kuluttajamarkkinoilla ja toivomme kaikkien muiden tavoin tilanteen normalisoitumista. Käsisaippuoiden ja käsirasvojen kulutus on viime aikoina kasvanut ja olemme hyvin pystyneet vastaamaan kysyntään. Kulutuskäyttäytyminen muuttuu ja seuraamme sitä tarkasti. Tytäryhtiömme Guest Comfortin toimintaan koronalla on ollut merkittäviä vaikutuksia. Guest Comfort myy kosmetiikkaa ja tarvikkeita hotelleille, jotka ovat nyt käytännössä kiinni, hän kertoo.

Dermoshop sai äskettäin Business Finlandin 100 000 euron koronatuen.

Seuraamme tilannetta ja pyrimme samaan aikaan kehittämään toimintaamme voimakkaasti, jotta voimme vastata tulevaisuuden haasteisiin. Tukipaketti liittyy investointiin, jota olemme valmistelleet jo pidemmän aikaa. Tiedotamme hankkeesta aikanaan lisää, Suvi Markko sanoo.

 

Puhtautta Pohjanmaalta -paketista tuli hitti

Kauppalehti uutisoi eilen Dermoshopin ja Kyrö Distillerin yhteisestä projektista, joka kulkee nimellä Puhtautta Pohjanmaalta. Pakettia myydään Dermoshopin verkkokaupassa ja se sisältää pullon käsidesiä sekä käsivoiteen. Paketti myytiin loppuun yhdessä hujauksessa.

Tiesimme, että paketti herättäisi paljon mielenkiintoa ja olimme varautuneet siihen, että tuote myydään nopeasti loppuun. Idea on hyvä ja on hienoa tehdä yhteistyötä paikallisten naapureiden kanssa.  Tänään saamme lisää paketteja varastoon, joten myynti voi taas jatkua, Markko kertoo.

Dermoshopille tilanne on toisaalta eduksi, kun käsidesien kulutus kasvaa ja jatkuva käsien pesu kuivattaa ihmisten käsiä, mikä lisää erilaisten käsirasvojen kysyntää. Tilanteessa kuluttajalla on mahdollisuus poimia jyvät akanoista ja valita itselleen parhaimmat ihonhoitotuotteet.

Kysyntää on sekä käsideseille että saippuoille. Kun käsiä pestään ja desinfioidaan paljon, käy tuotteiden laatu selkeämmin ilmi asiakkaille, mikä on eduksi Dermosilille.

Ilmoitus

 

Virossa siirrytään nyt verkkoon

Dermoshop on yksi suomalaisfirmoista, joka on aktiivinen toimija myös Venäjällä. Korona ei ole ohittanut sitäkään myynnin osaa.

Korona vaikuttaa samalla tavalla kaikilla markkinoilla. Erilaiset rajoitukset vaikeuttavat toimintaa ja kaikki yritykset sopeuttavat toimiaan monin eri tavoin, Suvi Markko kertoo.

Dermoshopilla on oma varasto ja myymälä Pietarissa.

 

Entä mitkä markkinat ovat kaikkein vahvimmat juuri nyt?

Suomi on Dermoshopin suurin markkina-alue ja siten vahvin veturimme. Virossa kulutuksen siirtyminen entistäkin vahvemmin verkkoon näkyy meillä positiivisesti, Suvi Markko sanoo Ehandelille.