Puhelimessa jonottaminen ärsyttää – verkkokauppojen ennakkomaksu ei niin paljon

Nettishoppailuun tai laskutukseen liittyvien asioiden ovat kaikkein turhauttavimpia.

Ilmoitus

Kivi kengässä vai Ruoan pureskelu suu auki? Mikä ärsyttää pohjoismaalaisia eniten? No ei kumpikaan näistä.

Maksupalveluyritys Klarnan teettämän kyselytutkimuksen mukaan juuri mikään ei ärsytä ihmisiä niin paljon kuin puhelinpalveluun jonottaminen laskutusasioissa. Klarnan maaliskuussa teettämään kyselytutkimukseen 3 000 ihmistä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Ennakkomaksut vasta sijalle 10

Pohjoismaissa asuvien vastaajien mukaan kaikkein ärsyttävintä arjessa on puhelinpalveluun jonottaminen. Seuraavina ärsyttävimmiksi kokemuksiksi nousivat jonoissa ohittelevat ihmiset, junien myöhästyminen sekä ruoan pureskeleminen suu auki. Kun verkkokauppa vaatii maksamaan tuotteista ennen niiden toimitusta ei vastaajien mielestä ollut kovin ärsyttävää. Verkkokauppojen ennakomaksut päätyivät sijalle 10.

Klarna sai kalasteltua kuluttajilta myös näkemyksen, jonka mukaan jopa 40 vastaajista vastaajista kertoi nettishoppailuun tai laskutukseen liittyvien asioiden olevan kaikkein turhauttavimpia.

Klarna tarjoaa itse ratkaisuja sujuvampaan verkko-ostamiseen.

- Klarnalla olemme täysin keskittyneitä käyttäjäkokemukseen. Tiedämme, että se tuo jatkuvasti arvoa asiakkaillemme ja kauppiaillemme. Kutsumme sitä sujuvuudeksi, Klarnan toimitusjohtaja ja perustaja Sebastian Siemiatkowski kertoo tiedotteessa.

Kymmenen suomalaisia, ruotsalaisia ja norjalaisia eniten ärsyttävää asiaa:

  1. Puhelinpalveluun jonottaminen laskutusasioissa 31 prosenttia.
  2. Ruokakaupan jonossa ohittelevat ihmiset 17 prosenttia.
  3. Häiriöt juna- tai bussiliikenteessä 10 prosenttia.
  4. Ruoan pureskelu suu auki 9 prosenttia.
  5. Kun huomaa liian myöhään, että vessapaperi on loppu 8 prosenttia.
  6. Myöhästyminen liikenneruuhkan takia 7 prosenttia.
  7. Ostoksilla liian kovaa puhelimeen puhuvat ihmiset 6 prosenttia.
  8. Hankala maksutapa verkkokaupassa hyvän tarjouksen löydyttyä 5 prosenttia.
  9. Kivien meneminen kenkään 4 prosenttia.
  10. Kun verkkokauppa vaatii maksamaan tuotteista ennen niiden toimitusta 4 prosenttia.

 

Ilmoitus