PostNordin uusi Pirkkalan terminaali aloitti toimintansa

”Varusteltu huippuluokan ilmastoystävällisillä ratkaisuilla”.

Tampereen upouusi terminaali on yksi keino vastata kasvavaan logistiikkapalveluiden kysyntään, PostNord kirjoittaa.

Halusimme rakentaa täysin uuden terminaalin, joka on linjassa PostNordin ilmastotavoitteiden kanssa ja sopii tarkoitukseensa kuin nakutettu, PostNordin operatiivinen johtaja Leif Göransson sanoo ja jatkaa:

Ilmoitus

Ympäristöstandardit nousevat koko ajan, ja haluamme pysyä tiiviisti kiinni kehityksessä. Esimerkiksi energiatehokkuus on huomioitu Tampereen terminaalissa viimeisen päälle, ja siellä on valmius sähköpakettiautojen lataukseen.

Tampereen terminaali on osa yhdessä Vantaan ja Turun muodostamaa kolmiota, josta Tampere palvelee tehokkaimmin myös pohjoiseen päin kulkevaa pakettiliikennettä.

Tampereen lajittelukone käsittelee Leif Göranssonin mukaan 5000 pakettia tunnissa kun Vantaan terminaalissa kapasiteetti on jopa puolet enemmän, 10 000 pakettia tunnissa.

Yhtiö kirjoittaa, että Tampereen terminaalin kiinteistön ja laitetoimittajan kartoitus alkoi vuonna 2019, ja kohteen kilpailutus käynnistyi 2020. Uuden terminaalin rakennuttajaksi valikoitui Logicenters ja laitetoimittajaksi Vanderlande. Terminaalille tullaan myöntämään Green Building Council Finlandin BREEAM-sertifikaatti Very good -luokituksella.

PoatNord kertoo asiasta tiedotteessa.