PostNord on Emeetin päätukija: ”Haluamme auttaa suomalaisia verkkokauppiaita kasvamaan”

Verkkokauppias unelmoi tavallisesti kasvusta. Silloin pitää lähes poikkeuksetta olla valmis suuntamaan katseet ulkomaille. Emeetin päätukija PostNord tietää, miten kansainvälisten markkinoiden ovet avataan.

Ilmoitus

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Partner_Emeet.gif

Yksin on vaikeaa pärjätä. Menestyäkseen pitää olla valmis ottamaan riskejä, ja astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Ensi viikon torstaina järjestettävässä Helsingin Emeetissä eteenpäin pyrkivän verkkokauppiaan kannattaa olla paikalla – tapaamalla saman intohimon omaavia ihmisiä oppii nimittäin monesti uusia asioita. Ja kun oppii uusia asioita, riskinoton ei välttämättä tarvitse olla riski, vaan tarttuminen mahdollisuuteen.

Ilmoitus

Helsingin Emeetissä on tietenkin paikalla myös tapahtuman päätukija, PostNord. Yrityksen verkkokaupan asiantuntija Mika Granath odottaa innolla torstain tapahtumaa.

– Itse asiassa tämä on minulle ensimmäinen Emeet. Mutta on olen kuullut vain positiivisia asioita tapahtumasta – Emeet on loistava paikka verkostoitua, Mika Granath sanoo.

Aiemmin Bauhausissa verkkokauppavastaavana toiminut Granath siirtyi PostNordiin nelisen kuukautta sitten. Granath on myös ollut itse verkkokauppiaana kymmenisen vuotta, ja PostNordissa mies haluaa auttaa suomalaisia verkkokauppiaita kohti kansainvälisempiä markkinoita.

Ensimmäinen askel kohti kansainvälistymistä on monesti se haasteellisin.

– Suomessa on lukuisia esimerkkejä verkkokauppiaista, jotka ovat onnistuneesti siirtyneet eteenpäin kohti kansainvälistymistä. Mutta päivittäin tulee myös vastaan niitä, jotka eivät vielä ole uskaltaneet  sitä tehdä. Pelätään ottaa se ensimmäinen askel, Granath sanoo ja lisää:

– Mutta pelon syynä on usein tietämättömyys. Kun asioista saa uutta tietoa, silloin pääsee myös pelosta eroon.

Kuten yrityksen nimestä käy ilmi, kymmenen vuotta sitten Ruotsin ja Tanskan Postien fuusiona syntynyt PostNord, on vahvasti pohjoismainen toimija. Granath muistuttaa, että suomalaisen verkkokauppiaan ei kannata laskea sen varaan, että se mikä toimii kotimaassa olisi automaattisesti menestys myös esimerkiksi Ruotsissa.

– Pohjoismaat on monesti luonnollinen ensimmäinen askel kun pyritään Suomesta maailmalle. PostNord on takuulla pohjoismaisten logistiikkamarkkinoiden suurin asiantuntija. Meillä on laaja asiantuntija- ja jakeluverkosto niin Suomessa, Ruotsissa kuin Norjassa. Paikallistuntemus on valttimme. Kattavan jakeluverkostomme kautta toimitamme lähetykset toki myös muualle Eurooppaan.

Kilpailu logistiikka-alalla on kovaa. PostNord pyrkii ottamaan asiakkaidensa toiveet huomioon ja kehittämään toimintaansa jatkuvasti.

– Suunta tällä alalla on se, että loppuasiakas haluaa toimituksensa perille yhä nopeammin. Lisäksi hän haluaa yhä useammin muutoksia toimitustapaan kesken toimituksen.. Asiakas saattaa ensin tilata tavaransa kotiovelle, mutta päättääkin sitten, että haluaa sen työpaikalle. Näihin tarpeisiin on pyrittävä vastaamaan.

Verkkokauppiaille tarjotaan erinomainen mahdollisuus saada toimintaansa parempaa kontrollia tulevana torstaina kun alan ihmiset kokoontuvat kevään päätapahtumaan, Helsingin Emeetiin, jossa PostNord siis toimii päätukijana.

– Me haluamme auttaa suomalaisia verkkokauppiaita kasvamaan ja viedä suomalaista osaamista eteenpäin. Poikkeuksiakin on, mutta usein kansainvälistyminen on ainoa tie kasvuun, Emeetin päätukijan edustaja Mika Granath sanoo.