Postin automaatit R-kioskeihin

"Verkkokauppa on tärkeä osa arkea monille asiakkaistamme".

Ilmoitus

Posti ja R-kioski panostavat mittavasti verkkokaupan palveluihin. R-kioskeissa otetaan käyttöön noin 150 Postin pakettiautomaattia kevätkaudella. Automaatit vahvistavat R-kioskin asemaa maan monipuolisimpien pakettipalvelujen tarjoajana. Postin automaatit ovat suosituimpia pakettien noutopaikkoja. R-kioskissa halutaan luoda verkkokaupalle erinomaista asiakaskokemusta.

- Verkkokauppa on tärkeä osa arkea monille asiakkaistamme, ja samalla sen sujuvuus ja nopeus korostuvat. Postin automaatit yhdessä muun monipuolisen valikoimamme kanssa tuovat helpotusta arkeen ja piristystä päivään. Meiltä voi noutaa paketin sujuvasti ja napata vaikka kahvit sekä eväät mukaan samalla kertaa, toimitusjohtaja Teemu Rissanen R-kioskilta sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Paketteja voi myös lähettää

Asiakkaat voivat valita haluamansa automaatin omaksi noutopisteekseen, jonne paketit ohjautuvat. Automaateista voi myös lähettää paketteja, jotka on maksettu etukäteen Postin verkkopalvelussa tai OmaPosti-sovelluksella.

- Jatkossa R-kioskiin, jossa on Postin automaatti, voi jättää pakettien lisäksi myös kirjelähetyksiä. R-kioskilta voi ostaa kätevästi postimerkit ja kortit ja jättää ne automaatista löytyvään kirjelaatikkoon, Rissanen kuvailee.

Ensimmäinen Postin Smartpost-automaateista otetaan käyttöön R-kioski Herttoniemessä 14.1.2019. Postilla on maan laajin automaattiverkosto yli 1 000 automaatilla. Verkoston kasvuun panostetaan edelleen voimakkaasti. Automaattien kautta kulkeneiden lähetysten määrä kasvoi viime vuonna 22 %.

- Pakettipalvelujen jatkuva kehittäminen on yhteinen tahtotilamme R-kioskin kanssa. R-kioskilla on verraton kioskiverkosto. Entuudestaan 117 R-kioskia tarjoaa muita Postin palveluita, ja automaatit ovat asiakkaiden suosikkeina loistava lisä palveluun, Postin palvelupisteverkoston johtaja Lasse Huttunen sanoo.