Posti avaa sovituskopin Helsingissä

Posti avaa uudet tilat Helsingin Keskuskadulla. Boksit avautuvat marraskuun ensimmäinen päivä ja tilat on varustettu sovituskopeilla, jättimäisillä pakettilokeroilla ja digitaalisella kioskilla.

- Uusi tila Keskuskadulla kuvaa nopeasti kasvavaa verkkokauppaa ja Postin muutosta siinä. Verkkokaupan kasvun ja C2C-myynnin myötä merkittävä osa kuluttajista käy Postissa hakeamassa tai lähettämässä paketteja. Tämän takia myös meidän on muututtava. Boksi on meidän vastauksemme kasvavaan verkkokauppaan ja kuluttajien uusiin tapoihin. Boksi on myös loistava esimerkki Postin uudistumisesta, Postin Kuluttajien kokemuksista ja kanavista vastaava johtaja Kaisa Ilola kertoo.

 

Ilmoitus

Suomalaiset ostavat paljon vaatteita netissä

Verkossa ostetut vaatteet voi kokeilla Postin uudessa toimipisteessä heti ja lähettää ne samantien takaisin, jos uusi ostos ei miellytä.

- Asiakas voi palauttaa ostoksen heti, jos se ei ole sopiva, ilman, että sitä tarvitsee viedä kotiin. Myös muun tyyppiset tilaukset voi avata boksissa. Kuluttajat voivat myös jättää pakkausmateriaalia tänne kierrätykseen tai toisten asiakkaiden käytettäväksi, Ilola kertoo.

 

Ympäristöneutraalit kuljetukset

Posti kertoo tiedotteessaan, että heidän käyttämänsä kuljetukset ovat Postin Green palvelua ilman, että siitä koituu kuluttajalle ylimääräisiä kustannuksia.

- Boksi on myös ympäristöystävällinen vaihtoehto. Verkkoshoppailijat voivat vähentää hiilijalanjälkeään jopa 70 prosenttia hoitamalla lähetyksensä jokapäiväisen asiointinsa yhteydessä. Sijainti on lähellä monien kuluttajien päivittäisiä reittejä. Boksille ei pääse autolla vaan se on lähellä julkisia kulkuneuvoja. Pakkausmateriaaleihin ja niiden kierrätettävyyteen on myös kiinnitetty erityistä huomiota, Kaisa Ilola kertoo.

 

Osa uutta kokeilua

Boksista on tulossa monien kotimaisten ja ulkomaisten verkkokauppojen kivijalkaliike keskellä Helsinkiä. Boksissa voi nimittäin pitää tapahtumia ja pop up-tapahtumia sekä myydä verkkokauppojen tuotteita.

- Näyttöikkunamme ovat myös heidän käytössään, Ilola kertoo.

Ilmoitus

Boksissa voi niinikään lähettää paketteja itsepalvelutiskin kautta ja videoyhteyden avulla saa tarvittaessa kontaktin asiakaspalveluun.

Itsepalveluterminaalit ovat parhaillaan kokeilussa ja tulevaisuudessa niitä käytetään myös OmaPostin kioskeissa.

 

Historian suurin muutos

Postin mukaan meneillä oleva verkkokaupan vallankumous on historian suurin muutos yrityksessä.

- Rakentaessamme Postin tulevaisuutta meidän on haettava yhä enemmän kasvua verkkokaupan ja logistiikan aloilla. Meille on tärkeää varmistaa, että palvelumme ovat joustavia ja vastaavat paremmin asiakkaidemme nopeasti muuttuviin tarpeisiin, Kaisa Ilola kertoo.