Porosta tehdyt välipalat uudessa nousussa

Uusia kumppaneita etsitään Suomesta.

Välipalayritys Renjer Snacks aloitti myynnin muutama vuosi sitten ensimmäisellä tuotteellaan ”reindeer jerky”, ilman suurempaa menestystä. Poronliha ei maistunut kaikille, mutta yritys ei antanut periksi vaan on nyt onnistunut sekä laajentamaan valikoimaa että lisäämään myyntikanaviaan.

Ilmoitus

”Uppoutunut yritäjäunelmaan”

Nyt myyntiin on saatu kunnon vauhtia. Tammikuusta lähtien yritys on myynyt 30 000 välipalaa ja viime kuukauden liikevaihto on noussut 25 000 euroon. Myynti tapahtuu osittain jälleenmyyjien kautta ja osittain oman verkkokaupan kautta.

- Olimme vakuuttuneita siitä, että olimme oikealla tiellä. Ensimmäinen tuotteemme kehiteltiin yli sadan ulkoisen tuotetestaajan avulla ja työskentelimme kovaa saadaksemme sekä maultaan että ulkonäöltään korkealaatuisen välipalan. Tosin olimme niin uppoutuneita yrittäjäunelmaan, että kehitimme tuotteen, jonka pakkaus ei ollut käytännöllinen eikä edes toteutuskelpoinen korkeiden valmistuskustannusten takia, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Alex Kirchmaier tiedotteessa.

Kumppanuuksia Suomessa ja Norjassa

Mutta nyt Renjer Snacks on jättänyt taakseen unelman edistyäkseen todellisuudessa. Yksityinen sijoittaja Saksassa on muun muassa investoinut yritykseen viiden prosentin omistajaosuudella.

- Näillä avuilla Renjer voi käsitellä kysyntää kahdelta uudelta kumppanilta, jakelijoilta Suomessa ja Norjassa, kertoo talousjohtaja Tim Schulz.

Renjerin ovat perustaneet Alex Kirchmaier, Tim Schulz ja Anton Vänskä, jotka tutustuivat toisiinsa opiskellessaan Lundin yliopistossa.  He työskentelivät projektinsa parissa kaksi vuotta ennen lanseerausta ja jatkoivat panostamista tuotekehittelyyn heti kättelyssä.

Läksyt on opittu

Nyt yrittäjät toivovat, että uusi tuotevalikoima ja saksalainen pääoma antavat yritykselle mahdollisuudet uusiin menestyksiin.

- Olemme oppineet läksymme ja tämä investointi auttaa toimintaamme nousemaan uudelle tasolle, Alex Kirchmaier huomauttaa.

Ilmoitus