Porosnacksien saksalainen supersuosio

”Tänä vuonna aiomme taas panostaa skandinaavisille markkinoille.”

Suomessakin tunnetun Renjer Snacksin suosituista poronlihatuotteista tuli superhitti Saksassa. Vuonna 2018 yksityinen saksalainen investoija sijoitti yritykseen ja sen jälkeen kuivatusta poronlihasta tehtyjen snacksien myynti on ollut yhtä ylämäkeä.

Vuonna 2018 porolihaa omassa verkkokaupassa sekä jälleenmyyjien kautta myyvä yritys kasvatti liikevaihtoaan 800 prosenttia ja heidän liikevaihtonsa nousi 250 000 euroon.

Ilmoitus

Viime vuoden tilikausi päättyi 1,1 miljoonaan euroon.

Rejner Snacksin myynti Saksassa kääntyi hurjaan ylämäkeen sen jälkeen, kun yrittäjäkolmikko Alex Kirchmaier, Anton Vänskä ja Tim Schulz esiintyivät kerran Saksan televisiossa.

Esiintyminen saksalaisessa tv-ohjelmassa auttoi ehdottomasti tuotemerkkimme huimaa suosiota ja nopeaa kasvua myynnissä. Kovan kysynnän vuoksi fokuksemme on ollut ensikädessä saksalaisilla markkinoilla ja nyt me haluamme laajentaa työtämme myös muihin maihin, Alex Kirchmaier, yksi yrityksen perustajista kertoo lehdistötiedotteessa.

Viime vuonna he myivät puolimiljoonaa tuotetta.

Tänä vuonna haluamme panostaa taas enemmän skandinaavisille markkinoille, jossa yritys on kuitenkin perustettu. Sitä paitsi perustajat ovat nyt keskellä tuotekehittelyä. Asiakkailta tulleen palautteen ja Saksasta saatujen oppien kautta he eivät parantele pelkästään reseptejä vaan myös kokonaan uutta tuotevalikoimaa, yritys kertoo.