Pohjoismainen viileys Zalandon vientituote – ”Scandi-cool” -tyyli tehdään tutuksi Euroopassa

Mustaa ja harmaata eurooppalaisille.

Ilmoitus

Pohjoismaat ovat Zalandolle tärkeä markkina-alue. Saksalaisella verkkokauppajätillä on uusi varasto Tukholman alueella ja tekee yhteistyötä monen ruotsalainen tavaramerkin kanssa – esimerkkeinä mainittakoon Monki, Weekday ja NA-KD. Nyt Zalando haluaa tehdä pohjoismaiden niin sanotun Scandi-cool -tyylin tutuksi Euroopassa.

Tähtäimessä nuorempi kohderyhmä

Zalando kertoi aiemmin, että ihmisten värimaku vaihtelee maasta toiseen. Esimerkiksi Pohjoismaissa ostetaan paljon mustaa ja harmaata, kun taas ranskalaiset ja italialaiset käyttävät mieluummin iloisempia värejä kuten punaista ja pinkkiä.

Mutta nyt Zalando haluaa tehdä tätä pohjoismaista ”Scandi-cool” -tyyliä tunnetuksi muissa Euroopan maissa.

Zalando kertoo lehdistötiedotteessa, että uuteen ”We are Next” -kampanjaan on palkattu nuoria pohjoismaisia malleja esittämän täkäläistä muotia. Vaatteiden esilletuomisen lisäksi yrityksen tavoitteena on myös tehdä itsensä tunnetuksi nuoremmalle kohderyhmälle.

Huippumalli valokuvaajana

Zalando ei ole paukkuja säästänyt. Uuden kampanjan valokuvaajaksi on nimittäin palkattu tanskalainen huippumalli Helena Christensen. Kaikki tehdään sen eteen, että kampanjan ilme olisi mahdollisimman pohjoismainen.

– Meillä on paljon fantastisia malleja, suunnittelijoita ja valokuvaajia Pohjoismaissa, ja tähän kampanjan saatiin niitä mukaan, kommentoi Zalandoa Pohjoismaissa johtava Kenneth Melchior kampanjan julkistamistilaisuudessa.

Ilmoitus

”We are Next” -kampanjan keulahahmoina toimivat artisti ja malli Blue Lindeberg, näyttelijä Valter Skarsgård, muusikot Hugo Helmig ja Tomine Harket sekä elokuvaohjaaja Mingus Reedus.