Paytrail: Yhä useampi suomalainen ostaa ruokansa verkosta

”Kuluttajat haluavat säästää aikaa ja saada ulottuvilleen suuren tuotevalikoiman 24 tuntia vuorokaudessa”.

Ilmoitus

Sähköisen kaupankäynnin suosion kasvaessa Suomessa myös arkisten päivittäistavaroiden ostaminen verkosta lisääntyy. Paytrailin julkaiseman tutkimuksen mukaan 16 prosenttia suomalaisista ostaa ruokaa ja päivittäistavaroita netistä.

Kasvua on kuusi prosenttiyksikköä vuoteen 2017 verrattuna.

Ei pelkästään pääkaupunkiseudulla

Suuntaus liittyy myös nouseviin ja kasvaviin toimijoihin, kuten Wolt, Foodora ja Pizzaonline, jotka toimittavat ravintolaruokaa kuluttajille. Ruokien kuljetus ei enää keskity pelkästään pääkaupunkiseudulle, vaan myös muiden paikkakuntien asukkaat ovat päässeet nauttimaan helpoista ruokatoimituksista.

Suomalaiset saavat täyttää ostoskorin kotisohvaltaan ja mennä sitten kauppaan hakemaan valmiiksi pakatut ostokset. Paytrail uskoo tämän suuntauksen jatkuvan myös tulevina vuosina.

- Kuluttajat haluavat säästää aikaa ja saada ulottuvilleen suuren tuotevalikoiman 24 tuntia vuorokaudessa, Paytrailin CEO Markus Laurio toteaa raportissa.