Paytrail: eMeetissä kauppias on tapahtuman keskiössä

"Taistelu mobiilimaksamisen herruudesta on käynnissä".

Ilmoitus

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Partner_Emeet.gif

Helsingin Emeet on ovella. Ehandel.fi:n sivuilla haastatellaan toukokuun aikana tapahtuman yhteistyökumppaneita. Tänään vuorossa PayTrail. Kysymyksiin vastaa myyntijohtaja Johannes Kumpukoski (kuvassa).

Kerro yrityksenne taustoista!

Ilmoitus

"Paytrail on vuonna 2007 perustettu suomalainen maksupalveluntarjoaja, jonka kautta on ostettu tuotteita ja palveluita jo yli 5 miljardin edestä. Yritys vastaa tuhansien verkkokauppojen ja -palveluiden lisäksi myös Valtiokonttorin Suomi.fi -palvelun verkkomaksuliikenteestä. Yritys sijaitsee Jyväskylässä ja se työllistää tällä hetkellä noin 50 henkilöä. Paytrail on osa Netsiä, Pohjoismaiden suurinta maksuratkaisujen tarjoajaa."

Mitkä ovat tärkeimmät periaatteenne?

"Haluamme olla verkkokauppiaan paras kaveri maksamiseen liittyen. Palvelussamme on markkinoiden paras saatavuus ja verkkomaksamisen asiantuntijoista koostuva asiakaspalvelutiimimme varmistaa sen, ettei kauppiaan koskaan tarvitse jäädä yksin maksamiseen liittyvien kysymysten äärellä. Tuotamme myös jatkuvasti asiantuntijamateriaaleja verkkoliiketoiminnan kehittämiseen."

Millä tavalla digiala on muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana teidän näkökulmasta?

"Hitaasti, mutta varmasti. Maksamisen alueelle on tullut muutamia uusia maksutapoja ja taistelu mobiilimaksamisen herruudesta on käynnissä MobilePayn ja Siirron (Pivon) välillä. Maksutapajakauma on hyvin hitaasti siirtynyt perinteisestä pankkipainikemaksamisesta myös korttimaksamiseen. Mobiilimaksaminen sekä lasku- ja osamaksutavat ovat saaneet myös lisää jalansijaa."

Mihin suuntaan uskotte alan kehittyvän lähivuosien aikana ja mitä toimenpiteitä teette pysyäksenne kehityksessä mukana?

"Maksamisen näkökulmasta katsottuna verkkokauppa-ala tulee todennäköisesti kehittyvän entistä helpompaan maksamiskokemukseen – olipa kyse sitten mobiilisovelluksella tai pankkipainikkeilla maksamisesta. Lisäksi uskomme, että verkkokauppiaat tarjoavat jatkossa entistäkin parempaa mobiilikokemusta omille asiakkailleen, minkä takia mobiilissa tapahtuvan maksamisen tulee olla entistä helpompaa. Markkinalle todennäköisesti tulee lisää ratkaisuja juuri mobiilimaksamista varten. Me Paytraililla seuraamme jatkuvasti markkinan kehitystä ja integroimme uudet relevantit maksutavat palveluumme."

Mikä on tärkein markkina-alueenne?

"Tärkein markkina-alueemme on Eurooppa. Palvelumme sopii parhaiten suomalaiselle verkkokauppiaalle, joka myy tuotteitaan tai palveluitaan Suomeen ja ulkomaille. Palvelumme on myös erinomainen kauppiaalle, joka myy ulkomailta Suomeen. Suomalainen tai eurooppalainen verkkokauppias voi myydä palvelumme näkökulmasta mihin tahansa maahan maailmassa.

Miten erotutte kilpailijoista?

"Palvelumme kattavat korttimaksutavat ja erinomainen kirjanpitoraportointi ovat kauppiaalle suoraan näkyviä ja meidät kilpailijoista erottavia tekijöitä. Näiden lisäksi asiakaspalvelumme on
erittäin kiitetty sekä kauppiaiden että kuluttajien toimesta. Lisäksi palvelumme saatavuus verrattuna kilpailijoihimme on markkinan korkein. Palvelun saatavuus on tutkitusti tärkein verkkomaksupalvelun valintaan vaikuttava tekijä."

Millä tavalla teette yhteistyötä alan eri yritysten kanssa?

"Teemme päivittäin yhteistyötä eri alustatoimittajien sekä verkkokauppoja toteuttavien digitoimistojen kanssa. Lisäksi teemme paljon sisällöllistä yhteistyötä alan eri toimijoiden kanssa. Olemme usein mukana kumppaneidemme koulutuspäivissä kertomassa verkkomaksamiseen liittyen. Tänä vuonna olemme myös yhteistyökumppanina pk-yritysten suurimmassa kasvuohjelmassa, Kasvu Openissa, jossa on tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös verkkokaupalle suunnattu Kasvupolku."

Oletteko aikaisemmin olleet mukana Emeetissä ja mitkä ovat kokemuksenne aikaisemmista tapahtumista?

"Olemme olleet eMeetissä mukana vuodesta 2017 lähtien. Tapahtumaan on löydetty hyvät keinot, joiden avulla kauppias todella on tapahtuman keskiössä. Lisäksi ohjelmaseinä, The Grid, on loistava
keino varmistaa, että tapahtuman sisältö vastaa osallistuneiden tarpeita ja mielenkiinnon kohteita."

Mitkä ovat odotuksenne tämän kevään eMeetistä?

"Toivottavasti tänäkin vuonna eMeetissä käydään avointa keskustelua kauppiaiden välillä. Tällä tavalla myös me palveluntarjoajat opimme uutta ja pystymme kehittämään palveluitamme kauppiaiden tarvitsemalla tavalla. Dare to Share!"

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!