PayPal tarjoaa nyt suomenkielisen palvelun yrityksille

Suomeen odotetaan kaksilukuisia kasvulukemia.

Maksupalveluyhtiö PayPal panostaa nyt liiketoiminnan kasvattamiseen Suomessa ja avasi palvelun äskettäin myös suomeksi. Palvelu on keskitetty 16 maahan ja tähän saakka Euroopassa on ollut 12 kieliversiota.

Ilmoitus

Markkinointi & Mainonnan mukaan PayPal toivoo yhä useamman suomalaisyrityksen ottavan PayPalin käyttöön maksuvaihtoehtona lokalisoinnin ja kielivaihtoehdon myötä.

- Etenkin pienempien yritysten kohdalla palvelun saatavuus suomeksi voi olla ratkaiseva tekijä. Olisi pettymys, jos kasvuluvut eivät olisi kaksilukuisia Suomessa, kertoo PayPalin Keski- ja Itä-Euroopan johtaja Marcin Glogowski.

Kansainväliseen verkkokauppaan kasvua

Glogowskin mukaan PayPalin avulla suomalaisyhtiöt voivat kasvattaa kansainvälistä verkkokauppaansa. PayPalin käyttöönotto kiihdytti muun muassa urheilukelloja ja –teknologiaa valmistavan Suunnon verkkokaupan myynnin kasvua muun muassa Yhdysvaltoihin.

Suomessa tarjolle tulee myös peer-to-peer-maksumahdollisuus, jossa Skypen kautta voi esimerkiksi ravintolaillallisen jälkeen jakaa kaverille maksulinkin PayPaliin.

- Tällä hetkellä käyttäjä tekee transaktion PayPalin kautta noin joka toinen viikko. Tavoitteena on, että sitä käytettäisiin keskimäärin joka toinen päivä, Glogowski toteaa.

Strategiana käytön lisääminen

Maailmanlaajuisesti PayPalia käyttää 17 prosenttia verkkokaupan toimijoista. Kansainvälisen verkkokaupan määrästä PayPalin osuus maksuvälineenä on 20 prosenttia. Yhtiön strategia keskittyy nyt lisäämään käyttöä entisestään.

- Verkkokaupan kasvussa on vielä paljon potentiaalia ja uusia markkinoita, joiden kasvamista voimme edesauttaa, Glogowski huomauttaa.

PayPalilla on maailmanlaajuisesti 237 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja EU:n alueella yhteensä 77,5 miljoonaa aktiivista käyttäjää.

Ilmoitus