ParcelSea kehitti älypostilaatikon – vastaa viimeisen kilometrin haasteeseen

Myös ruokakuljetukset perille ilman, että kylmä- tai lämpöketju vaarantuu.

ParcelSea kertoo kehittäneensä älypostilaatikon vastaamaan viimeisen kilometrin haasteeseen. Sen avulla paketit voi vastaanottaa ”henkilökohtaisesti”, vaikka ei itse olisikaan paikalla. ParcelSea kertoo, että älypostilaatikkoon voi vastaanottaa pakettien lisäksi ruokatoimitukset ilman, että kylmä- ja lämpöketju vaarantuu.

ParcelSea kehittää pakettikokemusta yhteistyössä PostNordin kanssa.

Ilmoitus

Melkein jokainen kuluttaja on joskus kokenut turhautumista logistiikka-alaa kohtaan ja täysin oikeutetusti. Tämä on asiakaskokemuksen asettama haaste, johon meidän tulee vastata. Asenteet eivät muutu yhdessä yössä, mutta ParcelSea-älypostilaatikko on yksi esimerkki siitä, miten paketin vastaanotosta voidaan tehdä kuluttajalle entistä joustavampaa sekä miellyttävämpää. Asiakasta varten me täällä olemme, ihan joka päivä, Sonja Venho, PostNordin Business Development & Innovation Lead sanoo tiedotteessa.

Älypostilaatikon voi asentaa esimerkiksi pientalon pihalle.

Oli hienoa havaita, miten jo ensi keskusteluissa PostNordin kanssa asiakaskokemus ja sen tärkeys korostui melkein joka lauseessa. Logistiikka-ala ja sen maailmanlaajuinen infra on sangen monimutkainen kokonaisuus, ja on täysin ymmärrettävää, etteivät kaikki muutokset tapahdu päivässä. Toimituksen vastaanottamisen helppous on kuitenkin yksi olennaisimmista asiakaskokemuksen määrittäjistä. ParcelSean ajatuksena on mahdollistaa toimitus kotiovelle, ilman että vastaanottajan tarvitsee itse olla edes paikalla, Petteri Heiman ParcelSealta sanoo.