Pallivahaa ruotsalaisille – Dick Johnson etsii yhteistyötä huumorin avulla

Suomalainen verkkokauppa valloittaa Ruotsin pallivahalla.



Kaksi vuotta sitten tuotemerkki Dick Johnson aloitti toimintansa kotimaassaan Suomessa. Siitä lähtien moni on kiinnostunut kyseisistä miehille tarkoitetuista siistiytymistuotteista. Tällä hetkellä Greasy Fingers -yrityksellä on verkkokaupan ohessa myös kaksi fyysistä parturiliikettä kotimaassaan.

1,2 miljoonaa myytyä purkkia

Tuotevalikoimassa on yksi tuote, joka on erityisesti saanut arvostusta asiakkaiden keskuudessa. Kiinnostuksen lisäämiseksi Dick Johnson on nimittäin kehittänyt oman pallivahan, joka nyt leviää ympäri Pohjolaa.

– Kyllä, pallivaha on Suomessa lanseerattu tuote, joka on saanut suuren suosion. Myimme aluksi 30 000 purkkia todella nopeaan tahtiin, ja nyt Suomessa on myyty jo 1,2 miljoonaa purkkia, kertoo Marika Ropanen Dick Johnsonilta Ehandel.se:lle.

Yli 2000 purkkia Ruotsiin Isänpäiväksi

Keväällä lanseerattiin myös ruotsalainen verkkokauppa ja myös siellä pallivahasta on tullut suosittu. Erityisesti Isänpäivänä, jota vietettiin Ruotsissa muutama viikko sitten.

– Taisimme myydä Ruotsiin noin 2000-3000 purkkia isänpäiväksi, Marika Ropanen laskee.

Yrityksessä on huomattu, että vaikka pallivaha on tuote miehille, niin moni sen ostajista on naisia.

– Monet asiakkaista ovat naisia. He ostavat tuotetta ystävilleen ja poikaystävilleen. Joten markkinoidessamme tuotetta yritämme tavoittaa juuri naiset.

Ruotsalaisia vaikuttajia etsitään

Mutta Dick Johnsonilla on huomattu, että Ruotsissa on hieman kovemmat markkinat kuin Suomessa, etenkin koska kilpailu miesten kauneustuotteista on suurempi siellä. Joten nyt yritys etsii ruotsalaisia yhteistyökumppaneita, jotka voivat auttaa heitä markkinoimaan tuotteitaan Ruotsissa, ennen kaikkea sosiaalisessa mediassa.

– Haluamme yhteistyöhön muun muassa vaikuttajien kanssa, jotka voivat auttaa meitä tuomaan tuotteitamme esille. Mutta etsimme myös jotakuta, joka voisi valmistaa ruotsalaisia tuotteita paikallisella leimalla.

”Huumori tärkeintä”

Historia pallivahan ympärillä tehdään yrityksessä pilke silmäkulmassa. Samoin tehdään myös tuotemerkin nimen käytössä.

– Viestinnässä tärkein on huumori. Nimi Dick Johnson ei heti kerro, että myymme kosmetiikka, mutta viittaa miesten tuotteisiin ja huumoriin, Marika Ropanen huomauttaa.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest