Paljastus: Tässä ovat tuotteet, joita harva ostaa Amazonilta

Hyviä uutisia tietylle alalle?

Verkkokauppajätti Amazon on vakiinnuttanut paikkansa lähes itsestään selvänä kauppana, josta amerikkalaiset asiakkaat tilaavat tuotteita kotiinsa. Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että monet jopa käyttävät Amazonia hakukoneena mieluummin kuin Googlea.

Ilmoitus

76 prosenttia siirtyy muihin kauppoihin

Uuden tutkimuksen mukaan on tietty segmentti, jossa Amazon on jäljessä. Vaikka verkkokauppa on panostanut muun muassa älykameroihin auttaakseen muotiostosten teossa, asiakkaat vaihtavat muille sivustoille täyttääkseen vaatekaappinsa.

Tutkimuksesta kertoneen uutissivusto MarketWatchin mukaan 84 prosenttia Amazonin asiakkaista kertoo ostavansa mielellään vaatteita, kenkiä ja asusteita verkosta, mutta vain 20 prosenttia heistä valitsee Amazonin kun on tilauksen aika. Samaan aikaan 76 prosenttia ilmoittaa mieluummin ostavansa vaatteet joltain muulta toimijalta. Sen sijaan Amazon on kärkipaikoilla kun valitaan kauppaa, josta hankkia ravintolisät ja vitamiinit.

92 prosenttia on ostanut Amazonista

Tutkimus osoitti myös, että 37 prosenttia Amazon Prime –jäsenistä ostaa sivustolta vähintään kerran kuukaudessa ja 29 prosenttia teki tilauksen vähintään kerran viikossa. 92 prosenttia tutkimukseen osallistujista oli ostanut Amazonilta vähintään kerran. Tutkimukseen osallistui 1 050 henkilöä.