Pakettipiste: ”Sata uutta automaattia vielä ennen loppuvuoden sesonkia”

Hurjaa kasvua - viiden miljoonan paketin raja ylittyi heinäkuussa.

Pakettipiste kertoo tänään verkostonsa suosion kasvaneen rajusti. Toimitettujen pakettien määrä alkuvuonna harppasi 42 prosenttia edellisvuoteen verrattuna ja kuluttajat noutivat alkuvuoden aikana noin 250 000 pakettia kuukaudessa. Viiden miljoonan paketin raja ylittyi heinäkuussa.

Nyt yhtiö vastaa kysyntään lisäämällä automaattien määrää ja se aikoo kasvattaa omaa verkostoaan sadalla uudella automaatilla vielä ennen loppuvuoden sesonkia. Pakettiautomaattien määrä nousee tuolloin 600 kappaleeseen. Uudet automaatit sijoitetaan eri puolille maata.

Ilmoitus

Pakettipiste valmistautuu sesonkiin asentamalla myös väliaikaisia noutopisteitä. Tätä kartoitetaan.

Pakettiautomaattien käytössä verkkokauppa on edelleen tärkein asiakassektori. Kuluttajat ovat oppineet entistä enemmän hyödyntämään pakettiautomaatteja myös palautusten lähettämisessä. Verkkokaupan kasvun lisäksi Pakettiautomaattien käyttöä laajennetaan esimerkiksi huoltologistiikkaan. Pakettiautomaattien määrä tulee kasvamaan tulevaisuudessa vielä nykyistäkin nopeammin uusien teknologioiden avulla, Pakettipisteen myyntijohtaja Erkki Vehman kertoo.

Tällä hetkellä yhtiön automaatteja löytyy 200 eri paikkakunnalta.

 

Asiakaskokemus kaiken a ja o

Yksi Pakettipisteen automaatteja hyödyntävä toimija on DHL Express. Viime vuonna kumppanukset laajensivat yhteistyötä edelleen ja DHL:n omat automaatit korvattiin Pakettipisteen automaateilla. Tänä vuonna DHL Express on niin ikään lisännyt automaattien käyttöä ottamalla uusia kaappeja omaan verkostoonsa.

DHL Express näkee Pakettiautomaatit tärkeänä palvelukanavana kuluttajille. Pakettiautomaatit ovat myös ympäristöystävällinen tapa toimittaa paketit asiakkaille. Ekologisuus ja ympäristöarvot ovat tärkeitä DHL Expressin toiminnassa, DHL Expressin operatiivinen johtaja Janne Appel sanoo tiedotteessa.

Pakettipisteen yhteistyökumppanit voivat käyttää automaatteja omien toimitusvaihtoehtojensa lomassa.

Pakettipisteelle kuluttajien asiakaskokemus on kaiken a ja o.

Ilmoitus

Havaintojemme mukaan automaateilla asioivat kuluttajat antavat asiakaskokemuksesta parhaat arvosanat. Laajat aukioloajat mahdollistavat entistä useammin pakettiautomaatin käytön 24/7, Erkki Vehman sanoo.

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!