Onlinemyynti huimassa kasvussa

Clas Ohlson esitteli viime vuoden lukuja.

Clas Ohlsonin viime tilikauden, joka käsittää ajanjakson toukokuun ensimmäisestä päivästä huhtikuun viimeiseen päivään tänä vuonna, myynti Pohjoismaissa kasvoi 2 prosenttia 8,6 miljardiin Ruotsin kruunuun. Orgaaninen kasvu oli 3 prosenttia, kun kokonaismyynti pysyi muuttumattomana ja oli 8,7 miljardia kruunua.

Tuloksessa oli hurja nousu edellisvuoden 94 miljoonasta kruunusta 549 miljoonaan kruunuun. Tämä siitäkin huolimatta, että Q4 oli tavallista rankempi ja myynti Pohjoismaissa laski 4 prosenttia 1,6 miljardiin kruunuun ja kokonaismyynti laski 6 prosenttia. Tulos oli – 44 miljoonaa kruunua, mikä oli kuitenkin parannusta edellisvuoden saman ajanjakson vastaavaan lukuun, - 77 miljoonaa kruunua.

Ilmoitus

Koronapandemia on tuonut suuria seuraamuksia ihmisille ja koko yhteiskunnalle. Meille Clas Ohlsonilla työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuus on ja tulee olemaan tärkein prioriteetti. Samalla teemme töitä sopeutuaksemme uusiin asiakastarpeisiin, jotka ovat tulleet pandemian seurauksena. Monet ihmiset viettävät nyt aikaa kotona ja olemme voineet nähdä kysynnän kasvua tuotteissa, joilla laitetaan kotia, Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Lotta Lyrå kommentoi.

 

Verkkokauppa kasvaa

Verkkokaupan myynti kasvoi 45 prosenttia 138 miljoonaan kruunuun muuten vaikean viimeisen neljänneksen aikana. Koko toimintavuoden aikana kasvua oli 25 prosenttia, mikä tarkoittaa 542 miljoonaa Ruotsin kruunua.

Huhtikuussa kasvoimme orgaanisesti ja myynti onlinella kasvoi kokonaiset 61 prosenttia, mikä vastaa 10 prosenttia koko kuukauden myynnistä, Lotta Lyrå sanoo raportissa.

Hän on kaiken kaikkiaan tyytyväinen ketjun kehitykseen sekä siihen, että yhtiö osoittanut joustavuutta myös odottamattomien ulkoa tulevien tapahtumien edessä.