Neulebrändi Alpa haluaa ravistella vaatealaa

Alpakanvillaisiin neuleisiin erikoistunut kotimainen neulebrändi Alpa haluaa uudistaa toimialaa showroom-jälleenmyyntimallillaan.



Showroom-malli yhdistää verkkokaupan laajan valikoiman ja kivijalkaliikkeen sovitusmahdollisuuden. Showroom-yhteistyökumppanin liikkeessä voi sovittaa yli 120 neulemallia ja tilata minkä tahansa tuotteen liikkeen kassalta. Tuote toimitetaan asiakkaalle 1-3 arkipäivässä ilman postikuluja.

Jälleenmyyjän kannalta konsepti on houkutteleva, sillä pieneenkin putiikkiin mahtuu erittäin kattava valikoima. Tuotteiden toimitus tapahtuu Alpan verkkokaupan varastosta Jyväskylästä, joten kauppiaan ei tarvitse tehdä aikaa vieviä inventaarioita eikä lisätilauksia.

Ensimmäinen Alpan showroom-jälleenmyyjä on Tamperelainen laadukkaisiin ja ekologisiin vaatteisiin erikoistunut Seele

Kivijalan ja verkkokaupan parhaat puolet yhdistyvät

Moni verkkokaupan valikoimiin tottunut pettyy asioidessaan perinteisissä vaatealan kivijalkaliikkeissä. Suosikkivaatetta ei usein ole saatavilla oikeassa koossa tai värissä, ja nettisivuilta tuttu malli loistaa ehkä kokonaan poissaolollaan. Ei ihme: suurten mallistojen hankkiminen ja varastointi vaatii jälleenmyyjältä rutkasti rahaa ja tilaa.

Alpan konsepti yhdistää verkkokaupan ja kivijalkaliikkeen parhaat puolet.

– Suuresti kasvanut asiakaskuntamme kyselee päivittäin jälleenmyyjien ja sovitusmahdollisuuksien perään. Suunnittelimme mallin, jossa yli 120 neuleen valikoima kaikkine kokoineen ja väreineen on sovitettavissa jälleenmyyntiliikkeissämme ja ostettavissa niiden kautta. Uskomme, että uudenlainen toimintamalli palvelee sekä asiakaskuntaamme että yhteistyössä toimivia kivijalkaliikkeitä, Alpan toimitusjohtaja Heikki Timlin kertoo tiedotteessa.

Pieni putiikki – valtava valikoima

Asiakkaalle konkreettisin hyöty on se, että lähes koko vaatemerkin tuotevalikoimaa pääsee hypistelemään ja sovittamaan paikan päällä ennen ostopäätöstä. Alpan mallissa liikkeessä asioiminen on asiakkaalle jopa verkkokauppaa houkuttelevampaa, koska tällöin toimitus on asiakkaalle veloitukseton.

Tuotteet toimitetaan Alpan verkkokaupan varastosta joko myyjäliikkeeseen tai asiakkaan valitsemaan Postin noutopisteeseen 1–3 arkipäivässä. Showroom-jälleenmyyjät ovat asiakkaan kannalta kuin verkkokaupan asiointipiste ja verkkokaupan yleiset kampanjat ja alennukset ovatkin voimassa myös showroom-liikkeissä.

Pieni riski – suuri mahdollisuus

Showroom-malli on myös jälleenmyyjän kannalta houkutteleva: kivijalkamyymälä saa valikoimiinsa koko malliston uutuuksia myöten ilman suurta rahallista panosta, eikä laajakaan valikoima vaadi suurta varastotilaa. Inventaariot ja lisätilausten laskeskelut ovat historiaa. Liiketoiminnallinen riski on siis mitätön, mutta mahdollisuus kattavaan palveluun huomattava.

Uudenlaisesta yhteistyömallista iloitsee tamperelaisen showroom-jälleenmyyjän, Seelen, omistaja Taru Heinänen:

– Tämä on alallamme merkittävä ja kertakaikkisen mahtava uudistus. Perinteinen malli turhauttaa niin asiakkaita, jälleenmyyjiä kuin valmistajaa, koska kysyntää on vaikea arvioida ja virhearviointeja tulee tehtyä. Tällainen yhteistyömalli on vaatevalmistajan, jälleenmyyjän ja asiakkaan kannalta paras mahdollinen, Heinänen sanoo tiedotteessa.

Seelen valikoima koostuu paitsi eettisistä ja ekologisista myös tyylikkäistä ja kauniista vaatteista.

– Alpan monikäyttöiset ja kestävät neuleet ovat täydellinen ja toivottu lisäys Seelen huolella hiottuun valikoimaan, Heinänen toteaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest