NA-KD rikkoo trendin – ei jakanut numeroita Black Weekin jälkeen

Ei kerro tämän vuoden tuloksesta mitään.

Black Friday ja Black Week ovat tärkeitä jaksoja muotiyhtiö NA-KD:lle. Viimeisten vuosien aikana yhtiö on ollut ahkera raportoimaan myynnistä tuona aikana.

NA-KD ei kuitenkaan jaa täsmällisiä numeroita. Viime vuonna saimme esimerkiksi tietää, että myynti oli noussut 9,5 miljoonaan euroon (95 MSEK) vain Black Fridayn aikana. Kun paine oli kovimmillaan verkkokauppiaalle syöksyi sisään tilaus joka viides sekunti ja 24 tunnin aikana sivustolla oli 1,7 miljoonaa kävijää.

Ilmoitus

Olemme tyytyväisiä Black Fridayhin ja koko viikkoon. Se on mennyt suunnitelmien mukaisesti, NA-KD:n toimitusjohtaja Jarno Vanhatapio sanoi Ehandelille silloin.

Tänä vuonna NA-KD:n myyntiluvut loistivat kuitenkin poissaolollaan. Sen sijaan verkkokauppias lähetti tietoa siitä, että yhtiön sovellus on tavoittanut Black Weekin yhteydessä miljoona latausta, vaikka tämä oli tavoitteena vasta vuoden vaihteeseen mennessä.

Black Weekiä edeltävällä viikolla NA-KD lanseerasi kuusilla uusilla markkinoilla: Britanniassa, USA:ssa, Belgiassa, Australiassa, Ranskassa ja Sveitsissä.

Vaikka NA-KD-sovellus on ollut vain joillakin markkinoilla ja vain yhdessä käyttöjärjestelmässä, niin olemme saavuttaneet kuudessa kuukaudessa 1 miljoonaa latausta. Se volyymi ja että ensimmäinen versio on nyt saanut arvosanan 4,7 viidestä mahdollisesta AppStoressa on huomattavan hyvä. Ensi vuonna suunnittelemme sovelluksen lanseerausta useammilla markkinoilla ja myös Androidissa, mikä on suosittu Lähi-idässä ja Aasiassa, Jarno Vanhatapio, perustaja ja toimitusjohtaja sanoo kommentissa.

Kun me olemme yhteydessä heihin kysyäksemme Black Weekin myynnistä, he vahvistavat, ettei numeroita julkisteta tänä vuonna. Kysyimme myös syytä tähän, mutta siihen emme saaneet vastausta.