NA-KD –103 prosentin kasvua

Vahva kvartaali – Covid-19 ei ole pistänyt kapuloita muotiliikkeen rattaisiin.

Kansainvälinen muodin onlinejätti NA-KD kertoi eilen toisen vuosineljänneksen tuloksestaan. Suora onlinemyynti kuluttajille on kasvanut 103 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, yhtiö kertoo. Se on myös parannusta ensimmäiseen neljännekseen, jolloin kasvua oli 80 prosenttia. Käytännössä prosentit tarkoittavat sitä, että NA-KD on myynyt kuluneen vuoden aikana muotia yli miljoonalle yksittäiselle asiakkaalle yli 80 eri maassa.

Vuoden toisen neljänneksen nettomyynti oli hitusen alle 500 miljoonaa Ruotsin kruunua eli noin vajaat 48 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

Offline-myynti laski pandemian ja sen takia suljettujen liikkeiden vuoksi melko lailla, mikä laski Q2 kokonaiskasvutahtia ja edellisvuoteen verrattuna kasvua oli kaikkiaan 75 prosenttia. Kasvu tuli siis onlineshopin NA-KD.com kautta.

Q2 on tärkeä virstanpylväs NA-KD:lle. Vaikka fyysinen kauppa suljettiin Euroopassa, myyntimme kasvoi 103 prosenttia onlinella ja myimme tuotteita lähes puolella miljardilla kruunulla nettona. Olemme myös saavuttaneet ensimmäisen tuottavan neljänneksen sitten alun. Euroopassa fyysinen kauppa alkaa nyt toipua ja näemme, että tukkukaupan kysyntä kasvaa, vaikkakin matalalta tasolta. Emme odota, että se tulee toipumaan kokonaan ennen vuotta 2021, toimitusjohtaja Jarno Vanhatapio sanoo tiedotteessa.

NA-KD:n kasvu todistaa, että yrityksellä on vankka asiakaskunta ja ainutlaatuinen asiakastarjonta muodin alalla. Me uskomme, että Covid-19 taudin puhkeaminen nopeuttaa muutosta asiakkaiden käyttäytymisessä, jossa digitaalinen kauppa kasvaa ja asemamme eurooppalaisilla markkinoilla turvaa, että voimme saavuttaa suuret volyymit asiakkaita, kun tämä tapahtuu. Mutta tällä hetkellä olemme edelleen ennakoivia ja nöyriä, mikäli tilanne vielä muuttuu, Vanhatapio toteaa.