Myös Verkkokauppa.com teki vahvan tuloksen

”Strategia on nyt asetettu kohti miljardin myyntiä vuonna 2025”.

Verkkokauppa.com esitteli tänään tilinpäätöstään viime vuonna. Yhtiö teki vahvan tuloksen.

Vuoden vilkkain ostossesonki alkoi Black Friday -kampanjasta ja jatkui jouluun saakka. Tämän kaikkien aikojen verkko-ostossesongin aikana ostamisen siirtyminen verkkoon näkyi myös Verkkokauppa.comin liiketoiminnassa, sillä jo 66 prosenttia kaikista ostoksista tehtiin verkossa ja 65 prosenttia näistä ostoksista toimitettiin kotiin. Samalla ajanjaksolla vierailut Verkkokauppa.comin verkkosivustolla kasvoivat 25 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna saavuttaen kaikkien aikojen ennätyksen, 14,2 miljoonaa vierailua (11,4 miljoonaa vierailua), toimitusjohtaja Panu Porkka kirjoittaa raportissa.

Ilmoitus

Yhtiön liikevaihto ponkaisi kasvuun vuoden viimeisellä neljänneksellä ja oli 176 miljoonaa euroa, verrattuna edellisvuoden 160 miljoonaan euroon. Kasvua oli reilut 10 prosenttia.

Vertailukelpoinen liiketulos saavutti kaikkien aikojen ennätyksen 6,2 miljoonaa euroa (4,5 miljoonaa euroa). Yhtiö saavutti vuoden 2020 jokaisena vuosineljänneksenä kyseisen neljänneksen kaikkien aikojen parhaan vertailukelpoisen liiketuloksen. Viimeisellä vuosineljänneksellä Verkkokauppa.comin vertailukelpoinen liiketulos oli yhtiön historian paras, Porkka kirjoittaa edelleen.

Koko vuoden liikevaihto oli 554 miljoonaa euroa. Kasvua oli 9,8 prosenttia. Koko vuoden osalta vertailukelpoinen liiketulos oli 20,4 miljoonaa euroa, verrattuna edellisvuoden 11,3 miljoonaan euroon.

Yhtiön strategiana tulevaisuudessa on säilyttää asemansa verkkokaupan edelläkävijänä. Aikomuksena on niin ikään pitää silmällä yritysostoja, ja saavuttaa miljardin euron liikevaihto vuoteen 2025 mennessä.