”Muutos ja kilpailu tekevät meistä vain entistä parempia”

Verkkokauppa, 41 fyysistä myymälää ja 1200 osaavaa työntekijää - tässä on Gigantin resepti, johon yhtiön toimitusjohtaja Trygve Hillesland uskoo.

Amazon vahvisti viime viikolla lanseeraavansa Ruotsissa. Asiantuntijoiden mukaan tämä on vain lähtölaukaus Pohjoismaiden valloitukselle. Yksi niistä alueista, joihin verkkokauppajätin saapuminen tänne saattaa vaikuttaa, on elektroniikkatuotteet.

Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hilleslandin mukaan Amazonin tulo vaikuttaa heihin, mutta vielä on liian aikaista arvioida miten.

Ilmoitus

Gigantti on Suomessa alansa markkinajohtaja ja tunnettu toimija. Myymme elektroniikkaa ja kodinkoneita sekä verkkokaupassa että fyysisissä myymälöissä. Selvää on, että Gigantin toiminta perustuu jatkossakin asiakkaiden tarpeiden ja odotusten täyttämiseen. Luotamme omaan konseptiimme ja sen kehittämiseen, hän sanoo.

Hillesland jatkaa, että he haluavat tarjota asiakkailleen henkilökohtaista palvelua sekä laatutuotteita ja edullisia vaihtoehtoja parhailla hinnoilla.

Työntekijämme ovat suurin voimavaramme, sillä juuri he neuvovat asiakkaitamme teknologian ja digitaalisten tuotteiden kanssa. Panostamme henkilöstömme osaamiseen, jotta asiakkaamme saavat asiantuntevia neuvoja ja parasta mahdollista palvelua. Näemme, että asiakkaamme arvostavat verkkokaupan ja fyysisten myymälöiden yhdistelmää ja tämä on vahvuutemme. Verkkokaupan, eri puolilla Suomea sijaitsevien 41 fyysisen myymälän ja 1200 osaavan työntekijän yhdistelmä tekee meistä vahvan, Trygve Hillesland sanoo elektroniikkaketjun omnikanavaisesta vahvuudesta.

Hän muistuttaa, että suomalainen verkkokauppamarkkina on pitkälle kehittynyttä ja vahvistunut koronan myötä entisestään.

Täällä on kehitetty entistä parempia toimitusvaihtoehtoja, laajempaa valikoimaa ja markkinapaikkoja. Suomi on maana suhteellisen suuri, mutta asukkaita on vähän muihin vastaavankokoisiin maihin verrattuna. Eteläinen ja pohjoinen Suomi eroavat selvästi toisistaan esimerkiksi asukastiheyden, ilmaston ja infrastruktuurin osalta.

 

Miten Amazonin tulo vaikuttaa Giganttiin, jolla on myös markkinapaikka?

Kunnioitamme Amazonia suuresti, mutta loppujen lopuksi tarjontamme eroavat toisistaan, vaikka me molemmat myymme elektroniikkaa, Hillesland huomauttaa.

Ilmoitus

Gigantin menestys perustuu verkkokaupan, eri puolilla maata sijaitsevien 41 fyysisen myymälän ja 1200 osaavan työntekijän yhdistelmään, joka tekee meistä vahvan. Selvää on, että Gigantin toiminta perustuu jatkossakin asiakkaiden tarpeiden ja odotusten täyttämiseen. Luotamme omaan konseptiimme ja sen kehittämiseen, hän sanoo luottavaisena.

 

Onko teillä syytä huoleen?

Kunnioitamme yritystä (Amazonia) suuresti, mutta samalla luotamme omaan menestymiseemme ja vahvuuksiimme ja keskitymme niiden kehittämiseen. Muutos ja kilpailu tekevät meistä vain entistä parempia. Uusien kilpailijoiden saapuminen markkinoille pitää meidät virkeinä ja muutos ja kilpailu kehittävät meitä ja koko alaa.

Pohjimmiltaan tässä ei ole kyse Amazonista vaan siitä, mitä asiakkaat haluavat ja miten vastaamme asiakkaiden tarpeisiin. Aiomme jatkossakin keskittyä Gigantin palveluiden kehittämiseen ja varmistaa, että tarjoamme parasta mahdollista palvelua niin digitaalisesti kuin fyysisestikin, Trygve Hillesland kertoo Ehandelille.