Musti ja Mirrin verkkomyynnillä kasvua jopa 70 prosenttia

”Se ei ole pelkästään liikevaihtoasia, verkkokauppa on pääasiallinen kanava”.

Ilmoitus

Lemmikkieläintarvikkeita ja eläinten ruokaa kauppaavalla Musti ja Mirri -ketjulla verkkokauppa on lisääntynyt vuodesta riiippuen 25–70 prosenttia.

– Se ei ole pelkästään liikevaihtoasia, vaan verkkokauppa on pääasiallinen kanava kuluttajien tiedonhaulle tuotteista, toimitusjohtaja Mika Sutinen sanoo Ylen haastattelussa.

Verkon ja kivijalan raja hämärtyy

Mustin ja Mirrin toimitusjohtaja Mika Sutinen uskoo Ylen mukaan verkkokaupan kasvavan edelleen, mutta tahti tulee hidastumaan. Myös verkko- ja myymäläkaupan raja hämärtyy koko ajan.

Sutisen mukaan verkko-ostosten nouto myymälästä kasvaa nopeimmin, sillä asiakas voi saada tuotteen nopeimmillaan jo samana päivänä.

– Verkkokauppa syö hengiltä ne, jotka eivät pysty tarjoamaan asiakkaalle lisäarvoa tai palvelua. Mutta ne olisi syönyt joku joka tapauksessa. Hyvät isot ja pienet kaupat pärjäävät jatkossakin, toteaa Mika Sutinen Ylelle.

Asiakaspalvelu keskiössä

Lemmikkitarvikekauppaa pitkään tehnyt Mika Sutinen painottaa laadukasta palvelua verkkokaupan tulevaisuutta pohdittaessa.

– En usko, että enää kymmenen vuoden päästä puhutaan verkko- ja kivijalkakaupasta. Kauppa monipuolistuu kun verkkokauppiaat perustavat myymälöitä ja perinteiset kauppiaat verkkokauppoja, toteaa Sutinen Ylen haastattelussa.

Mika Sutisen mukaan pelin voittaa saumaton asiakaspalvelu ja sama asiakaskokemus eri kanavissa.

Ilmoitus

– Sama kuluttaja asioi tiistaina verkossa ja lauantaina myymälässä, ja odottaa samaa asiakaskokemusta.