Musti Group aloittaa eläinlääkäripalvelut onlinella

Palvelu starttaa Suomessa helmikuun alussa.

Meidän missiomme on tehdä lemmikkien ja heidän omistajiensa elämä helpommaksi, turvallisemmaksi ja paljon hauskemmaksi. Digitaalinen eläinlääkäripalvelu tukee tätä tehtävää loistavasti, koska se auttaa meitä ylläpitämään kattavan ja vaivattoman palvelun asiakkaillemme, Musti Groupin CEO David Rönnberg sanoo tiedotteessa.

Covid-19 on madaltanut ihmisten kynnystä käyttää digitaalisia palveluita. Uskomme, että tämä heijastuu myös lemmikkien eläinlääkäripalveluihin, hän jatkaa.

Ilmoitus

Digitaalinen eläinlääkäripalvelu on osa Musti Groupin kasvavaa terveys- ja hyvinvointipalvelua. Fyysiset Musti ja Mirri-myymälät tarjoavat jo nyt erilaista hoitoa, kynsien leikkausta, fysioterapiaa, hierontaa ja eläinten koulutusta.

Asiaan perehtyneiden eläinlääkärien mukaan 60-80 prosenttia pikkuvaivoista voidaan hoitaa etänä. Eläinlääkärin voi tavata onlinella esmerkiksi jos lemmikillä on ruuansulatusongelmia, kuten ripulia tai oksentelua, iho- tai virtsaamisongelmia tai jos eläin on syönyt jotain sopimatonta. Pentujen omistajilla on usein kysymyksiä hampaiden muutoksista ja ravinnosta. Tarvittaessa eläinlääkäri ohjaa edelleen klinikkakäynnille.

Palvelu avataan aluksi Mustin ja Mirrin verkkosivulla. Käytännössä se on chat, mutta tarvittaessa sinne voi lähettää myös kuvia tai saada videoyhteyden eläinlääkärin kanssa.

Palvelu laajentuu myöhemmin Norjaan ja Ruotsiin.