Muotijätti möi yli miljardilla neljässä kuukaudessa: ”Kovat ajat”

23 miljoonaa rekisteröitynyttä asiakasta.

Asos esitteli numeroita maaliskuun alusta kesäkuun viimeiseen saakka, ajanjakso, jota yritys kutsuu nimellä ”kolmas periodi”. Ajanjaksolla yhtiö räjäytti miljardirajat. Kokonaismyynti kasvoi 10 prosenttia ja oli reilut 1 miljardi puntaa.

Eurooppalainen myynti kasvoi 22 prosenttia ja summattiin 328 miljoonaan puntaan.

Ilmoitus

Tämä on ollut rankka aika koko alalle. Olemme keskittyneet käsittelemään tilanteen oikealla tavalla, niin työntekijöillemme kuin asiakkaillemme, sekä selviytymään nyt olevasta kriisistä vahvempana ja parempana organisaationa, toimitusjohtaja Nick Beighton kirjoittaa raportissa.

Olen erityisen ylpeä siitä voimasta, joustavuudesta ja luovuudesta, jota ASOS-tiimimme ja meidän partnerimme ovat osoittaneet. P3-tuloksemme osoittaa, että kovista ajoista huolimatta, toimimme tavoitetta kohden. Olemme oppineet paljon ja sopeudumme nopeasti. ASOS päättää periodin parantuneella tuottavuudella, mutta olemme nöyriä pandemian vaikutusten edessä. Juuri nyt voimme nähdä, että olemme oikealla tiellä, että tulemme toimittamaan vahvan voittokasvun ja palaamme positiiviseen vapaaseen kassavirtaan koko vuoden osalta.

Tällä ajanjaksolla yhtiö on lisännyt varastokapasiteettiaan, mikä mahdollistaa vahvan kasvun, yhtiön mukaan. Myynnillä on silti tekemistä myös kasvavan asiakaskunnan kanssa, mikä kasvoi 16 prosenttia, 23 miljoonaan rekisteröityyn asiakkaaseen.