Muotigigantin uusi ennätysneljännes – myi 5 miljardilla

Online kasvoi 67 prosenttia.

Muotikonserni Inditex, jolla on joukko muotiketjuja, kuten Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear ja Bershka, myi miltei 5 miljardilla eurolla vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana, joka alkoi yhtiön osalta helmikuussa. EBITDA oli 1,2 miljardia euroa.
He raportoivat niin ikään kasvavasta onlinetoiminnasta kaikissa konsepteissa ja kaikilla markkinoilla. Kaikkiaan heidän myyntinsä kasvoi 67 prosenttia periodin aikana.
Ensimmäisen kvartaalin päätyttyä yhtiö on myös lähtenyt valloittamaan uutta aluetta ja lanseerannut meikkituotteita nimellä Zara. Zara Home ja Bershka ovat niin ikään uuslanseeranneet tuotemerkkiprofiilinsa. Ja tällä on ollut vaikutusta. Toukokuun ensimmäisestä kesäkuun kuudenteen päivään aikavälillä myynti kasvoi 102 prosenttia niin onlinella kuin kivijalkamyymälöissä.
On tosin pidettävä mielessä, että myyntitunteja oli 10 prosenttia vähemmän viime vuonna pandemian takia. Jos vertaa tämän vuoden myyntia vuoden 2019 myyntiin samalla jaksolla, kasvua oli viisi prosenttia.

Ilmoitus