Mjuk aikoo panostaa nopeaan kansainväliseen kasvuun

Second handilla on kansainvälinen megatrendi ja vuosittainen kasvu on yli 10 prosenttia.

Käytettyjen huonekalujen markkinapaikka Mjuk kertoo laajentavan Ruotsiin. Toiminta naapurimaassa on jo aloitettu. 

Suomalaisstartup on juuri päättänyt 15 miljoonan kruunun (SEK) rahoituskierroksen ja aloittaa kansainvälisen laajentumisen naapurimaassa. Tavoitteena on kasvaa Euroopan johtavaksi käytettyjen huonekalujen myynnissä. Yhtiö kertoo asiasta tiedotteessa.

Ilmoitus

Mjukin innovaatiivinen liikeidea herätti heti kiinnostuksemme ja kun tapasimme nuoren, mutta erittäin kunnianhimoisen perustajatiimiin teimme nopeasti päätöksen investoida yhtiöön. Me Lifelinellä uskomme vahvasti, että tulemme näkemään saman trendin huonelumarkkinoilla kuten second hand elektroniikan ja muodin kanssa on ollut: kuluttajat haluavat kestävämpää ja hintansa veroisen tavan hankkia huonekaluja. Me näemme siten, että Mjukilla on kaikki tarvittavat komponentit ja valtava potentiaali menestykseen. Näemme niin ikään, että Mjukilla on mahdollisuus tulla Euroopan johtavaksi alallaan, Juha Lindfors, Lifeline Venturesin partneri sanoo tiedotteessa.

Lifeline investoi Mjukiin.

Mjukin kasvupäällikkö Max Heinon mukaan lanseeraus Ruotsissa on ollut menestys ja asiakkaat ovat löytäneet heidät nopeasti.

Ruotsin jälkeen vuorossa on edelleen laajentuminen eurooppalaisilla markkinoilla. Tavoitteena on aloittaa seuraavan vuoden aikana Saksassa, Tanskassa ja Hollannissa. 

Strategiamme on rakentaa nopeaa kasvua, mikä mahdollistaa, että voimme palvella kansainvälisesti niin olemassa olevia kuin uusia second hand-asiakkaita, Mjukin toimitusjohtaja Rickard Zilliacus sanoo.

Mjuk on tällä hetkellä alansa ainoa Euroopassa.