Miten myydä 3000 särkynyttä tuotetta? CoolStuff keksi vastauksen

Luova ratkaisu pahaan pulmaan.

Ilmoitus

Mitä teet kun juuri ostamasi 3000 jättikokoista pääsiäismunaa särkyvät käsittelyssä, koska sisältävät aivan liian raskaan yllätyksen? Ei hätää, jos olet sattunut palkkaamaan Partykungen:in some-ammattilaisen Nicklas Nangarran.

"Ehdottomasti suurin kampanja"

Nicklas Nangarra, joka äskettäin valittiin CoolStuff Ruotsin Country Manageriksi, on uuden kampanjan keulakuvana. Kampanjalla yritetään myydä 3000 särkynyttä suklaamunaa. Näin CoolStuff kertoo kampanjastaan uutiskirjeessään: “Särkyneitä suklaamunia?! Juu, nämä "valmiiksi kuoriutuneet" suklaamunat antavat sinulle mahdollisuuden osallistua jännittävään kilpailuun, jossa voit voittaa hulppean Store Run -ostoskierroksen myymälässämme Malmössä!”

- Tämä on ehdottomasti suurin kampanja johon minä olen osallistunut, siitä kuin aloitin tammikuussa, Saimme munat juuri ennen ystävänpäivää, ja huomasimme pian, että jotkut olivat jo “kuoriutuneet” matkalla Italiasta tänne meille, Nicklas Nangarra kertoo.

Tavarantoimittaja oli suositellut muniin höyhenenkevyttä yllätystä, mutta CoolStuff oli valinnut raskaamman, tämä oli päätös johon Nicklas ei ollut osallistunut.

- Ideapalaverissa todettiin yksinkertaisesti, että saamme elää munauksen kanssa, ottaa siitä kaikki irti ja samalla olla selkeitä ja avoimia sen tiedottamisessa.

Pannaan kilpailu pystyyn

Ratkaisu särkyneiden tuotteiden myymiseksi, tai “valmiiksi kuoriutuneet munat” kuten CoolStuff niitä kutsuvat, on luonnollisesti hinnan alennus. Mutta sen lisäksi CoolStuff järjestää Store Run -kilpailun, jossa voittajat pääsevät myymälään keräämään itselleen niin paljon tuotteita kun ehtii minuutin aikana.

- Kovin moni verkkokauppias ei ole valmis myymään vioittuneita tuotteita, mutta meille tästä muodostui onnistunut kampanja, kiitos hinnanalennuksen, kampanjan sekä avoimuuden tiedottamisessa.

Ostamalla suklaamunan asiakas saattaa päästä kilpailemaan kolmesta Store Run -kierroksesta Ruotsin Malmössä. Store Run -kierroksen aikana asiakas saa kerätä itselleen niin paljon tuotteita kun ehtii minuutin aikana. Kilpalulippukkeita on yhteensä 15 piilotettuna 3000 munaan, ja näistä lipukkeista Jury valitsee kolme voittajaa Store Run -ostoskierrokselle.

Ilmoitus

Miten kampanja on toistaiseksi sujunut? Nicklas vastaa kysymykseen, kuinka monta munaa he ovat myyneet:

-1200 munaa 24 tunnissa! Aivan hullua. Olemme saaneet paljon hyvää palautetta asiakkailtamme, jotka saivat hyvät naurut lukiessaan uutiskirjettä, Nicklas Nangarra kertoo.