Mitä kuuluu, Flying Lynx?

"Venäjän osalta mobiiliostamisen nousu menee ohi muiden laitteiden."

Ehandel kysyi vuodenvaihteen edellä muutamilta verkkokauppiailta ja alan ammattilaisilta menneen vuoden kuulumisia, millä mielin he lähtevät vuoteen 2020 ja millaisia verkkokaupan trendejä on odotettavissa ensi vuonna?

Marko Kangaskolkka on Flying Lynx-yrityksen moottori. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta Venäjällä, Japanissa ja Kiinassa. Flying Lynx auttaa yrityksiä näille markkinoille ja syksyllä heillä rantautui sopimus Venäjän johtavan verkkokauppa-alustan, Ozon.ru, kanssa. Se avasi suomalaisyrityksille ovet naapurin suurille verkkokauppamarkkinoille.

Ilmoitus

Marko Kangaskolkka kertoo Venäjän ja Aasian markkinoista.

 

Kerro hieman yrityksenne kuluneesta vuodesta?

-  Meidän osalta kulunut vuosi on ollut kehittämistä, on laitettu pystyyn Ozonin Venäjän toiminto sekä WeChat myynnit Kiinassa.

 

Millaisin odotuksin lähdette vuoteen 2020?

- Odotukset vuodelle 2020 ovat nopeassa kasvussa nyt, kun Venäjän markkina on nousussa ja Kiinankin osalta olemme saaneet palvelut valmiiksi.

 

Ilmoitus

Millaisia verkkokaupan trendejä on odotettavissa vuonna ensi vuonna?

- Venäjän osalta mobiiliostamisen nousu menee ohi muiden laitteiden sekä markkinapaikkojen vahva kasvu vuoden 2020 aikana. Kiinasta ei oikein osaa sanoa, mutta kasvuhan siellä on myös jatkuvana trendinä.