Mitä kuuluu, Axla Logistics?

”Logistiikkapuolella yksi kuuma trendi on ehdottomasti kestävä kehitys.”

Ehandel kysyi vuodenvaihteen edellä muutamilta verkkokauppiailta ja alan ammattilaisilta menneen vuoden kuulumisia, millä mielin he lähtevät vuoteen 2020 ja millaisia verkkokaupan trendejä on odotettavissa ensi vuonna?

Logistiikkapalveluita tarjoava Axla Logistics lanseerattiin syksyllä, jolloin se avasi toimipisteen Vantaalla. Vastaanotto markkinoilla on ollut hyvä. Yrityksen myynti- ja markkinointijohtaja Matias Toukonen kertoo Ehandelille lisää kuulumia.

Ilmoitus

 

Kerro hieman yrityksenne kuluneesta vuodesta?

- Axla Logistics lanseerattiin syksyllä, jolloin avasimme Vantaalle toimipisteen. On ollut jännittävä alku ja hieno huomata, kuinka paljon kiinnostusta Axla on jo herättänyt verkkokauppamarkkinoilla. Olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että voisimme eri verkkokaupan ekosysteemissä työskentelevien yritysten kanssa yhdessä auttaa verkkokauppiaita onnistumaan hankkeissaan ja valloittamaan maailmaa. Samaan aikaan olemme totta kai palvelleet kaikkia meidän olemassa olevia sekä tulevia asiakkaita, yrittänyt oppia heidän haasteistaan ja tarjota heille parhaat ratkaisut logistiikkaan.

 

Millaisin odotuksin lähdette vuoteen 2020?

- Yleisesti haluaisin nähdä, että suomalaiset verkkokauppiaat ensi vuonna lähtevät kunnianhimoisemmin maailmalle. Verkkokauppa on globaalia, halusit sitä tai et. Nyt on korkea aika hypätä mukaan kasvavaan markkinaan - me Axlalla yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa autamme mielellämme. Tulemme myös monipuolistamaan eri toimitusvaihtoehtojamme ja syventämään yhteistyötämme eri kumppaneiden kanssa.

 

Millaisia verkkokaupan trendejä on odotettavissa ensi vuonna?

Ilmoitus

- Logistiikkapuolella yksi kuuma trendi on ehdottomasti kestävä kehitys. Teemme esimerkiksi juuri nyt paljon töitä verkkokauppiaiden ja eri yhteistyökumppaneiden kanssa, jotta voisimme paremmin järkevöittää palautustoimintaa. Toinen asia on ilman muuta toimitusvaihtoehtojen monipuolisuus. Viimeiset viikot muistuttivat monia verkkokauppiaita siitä, että valinnanvara toimitusvaihtoehdoissa on elintärkeää. Asiakas odottaa, että voi valita toimituksen juuri hänelle sopivaan paikkaan ja aikaan. Yleisesti ottaen asiakaskokemukseen on edelleen huipputärkeä panostaa ja se koostuu monesta eri kosketuspinnasta.