Matsmart kasvoi 130 prosenttia

Tulos kuitenkin huononi.

Matsmart kasvatti viime vuonna liikevaihtoaan 15,9 miljoonaan euroon, mikä on melkoinen loikkaus edellisvuoden 6,9 miljoonasta. Kyseessä on lähes 130 prosentin kasvu, kertoo DiDigital, joka myös kertoo Matsmartin myyneen viime vuonna 2 022 tonnia ruokaa, joka muuten olisi hävitetty.

Ilmoitus

- Tämä on todella hauskaa. Suurin syy ovat uudet asiakkaat, jotka ovat löytäneet meidät, mutta myös uskollisuus, kun asiakkaat kerran onvat ostaneet he tulevat myös takaisin, kertoo Matsmartin osaperustaja ja toimitusjohtaja Karl Andersson.

DiDigitalin mukaan Matsmartin tappiot kuitenkin kasvavat samanaikaisesti. Viime vuonna tulos jäi miinukselle 4 miljoonaa euroa, kun edellisvuonna luvut olivat 3,2 miljoonaa euroa.

”Investoimme kasvun takia”

Karl Anderssonin mukaan tulos oli odotettu eikä Matsmartilla ole suunnitelma ”lähitulevaisuudessa näyttää mustia lukuja viimeisellä rivillä”.

- Investoimme, jotta voimme jatkaa kasvua. Ensisijaisesti markkinoinnissa sekä varastossa ja logistiikassa, Andersson toteaa.

Toimitusjohtaja ei kuitenkaan ole halunnut antaa ennustetta liikevaihdosta tälle vuodelle.

- Meillä on vahva kasvu ensimmäisillä vuosineljänneksillä ja myynti pitää pintansa.