Matsmart: 20 000 litraa tomaattikeittoa kaipaa pelastusta

Matsmartin visio on maailma ilman ruokahävikkiä.

Ilmoitus

Jopa 20 000 litraa tomaattikeittoa oli vaarassa päätyä hävikkiin. Nyt keitot saavat uuden mahdollisuuden Unileverin ja verkkokauppa Matsmartin yhteistyössä ja samalla myös ruokahävikki pienenee.

- Tässä voittavat sekä ympäristö että asiakkaamme, kertoo Matsmartin toimitusjohtaja Karl Andersson lehdistötiedotteessa.

Ilmoitus

Matsmartin visio on maailma ilman ruokahävikkiä. Knorr-luomutomaattikeiton tuote-erää ei enää voitu tarjota myytäväksi perinteisissä ruokakaupoissa, koska parasta ennen -päiväys on 30. huhtikuuta 2019. Nyt tuotteet on sen sijaan mahdollista pelastaa verkkokauppa Matsmartin kautta, josta suomalaisasiakkaat voivat ostaa tomaattikeitot 70 %:n alennuksella.

- Meillä on elintarvikeyhtiönä velvollisuus vähentää ruokahävikkiä. Erinomaisen tomaattikeiton heittäminen pois olisi vastoin kaikkea, mitä Knorr edustaa. Matsmart-yhteistyö onkin meille erittäin merkittävä asia, kertoo David Scholander, Knorr-tuotemerkin Pohjoismaiden markkinointijohtaja Unileveriltä lehdistötiedottessa.

Knorr-valmiskeitto ei sisällä lainkaan säilöntäaineita. Keitolla on kuitenkin pitkä säilyvyysaika ja sitä voidaan säilyttää huoneenlämmössä lämpökäsittelyn ansiosta. Nyt yhteensä 20 000 litraa tomaattikeittoa kaipaa pelastusta.

- Jokaisella tuottajalla on silloin tällöin haasteita tuote-erien kanssa. Tunnistaessaan haasteen ja löytämällä siihen ratkaisun, Unilever kantaa vastuuta ympäristöstään. Tässä voittavat sekä ympäristö että asiakkaamme, kertoo toimitusjohtaja Karl Andersson Matsmartista.