Matsmartin visio on maailma ilman ruokahävikkiä.
Jopa 20 000 litraa tomaattikeittoa oli vaarassa päätyä hävikkiin. Nyt keitot saavat uuden mahdollisuuden Unileverin ja verkkokauppa Matsmartin yhteistyössä ja samalla myös ruokahävikki pienenee.
- Tässä voittavat sekä ympäristö että asiakkaamme, kertoo Matsmartin toimitusjohtaja Karl Andersson lehdistötiedotteessa.
Matsmartin visio on maailma ilman ruokahävikkiä. Knorr-luomutomaattikeiton tuote-erää ei enää voitu tarjota myytäväksi perinteisissä ruokakaupoissa, koska parasta ennen -päiväys on 30. huhtikuuta 2019. Nyt tuotteet on sen sijaan mahdollista pelastaa verkkokauppa Matsmartin kautta, josta suomalaisasiakkaat voivat ostaa tomaattikeitot 70 %:n alennuksella.
- Meillä on elintarvikeyhtiönä velvollisuus vähentää ruokahävikkiä. Erinomaisen tomaattikeiton heittäminen pois olisi vastoin kaikkea, mitä Knorr edustaa. Matsmart-yhteistyö onkin meille erittäin merkittävä asia, kertoo David Scholander, Knorr-tuotemerkin Pohjoismaiden markkinointijohtaja Unileveriltä lehdistötiedottessa.
Knorr-valmiskeitto ei sisällä lainkaan säilöntäaineita. Keitolla on kuitenkin pitkä säilyvyysaika ja sitä voidaan säilyttää huoneenlämmössä lämpökäsittelyn ansiosta. Nyt yhteensä 20 000 litraa tomaattikeittoa kaipaa pelastusta.
- Jokaisella tuottajalla on silloin tällöin haasteita tuote-erien kanssa. Tunnistaessaan haasteen ja löytämällä siihen ratkaisun, Unilever kantaa vastuuta ympäristöstään. Tässä voittavat sekä ympäristö että asiakkaamme, kertoo toimitusjohtaja Karl Andersson Matsmartista.