Markkinointi

IKEA-kuvasto täyttää pyöreitä ja digitalisoituu

Ikea kertoi aiemmin tällä viikolla, että elokuun alkupuolella ilmestyvä kuvasto jaetaan nyt digitaalisena uudella alustalla osoitteessa IKEA.fi. Painettu kuvasto löytyy silti edelleen IKEAn tavarataloista sekä suunnittelustudioista. Digitaalisella kuvastolla haluamme pitää entistäkin paremmin huolta ympäristöstämme ja tarjota asiakkaille inspiroivia hetkiä kuvaston parissa sujuvasti missä ja milloin tahansa. Uusi IKEA-kuvasto on täynnä ideoita sekä käytännöllisiä ja edullisia…

Festarikesä meni mönkään, mutta fanituotteiden verkkokauppa takoo ennätyksiä

Saman verran tuotteita lähti koko edellisvuoden 2019 aikana. Vuosi 2019 oli myös yrityksen tähän saakka paras vuosi ja liikevaihto nousi yli 1 600 000 euroon. Tänä vuonna rikotaan taas ennätyksiä. Tällä tahdilla saatamme mennä jopa yli odotetun kasvutavoitteen. Odotamme tälle vuodelle yhteensä jopa 50 000 verkkokaupan lähetystä ja suurta myyntipiikkiä joulumyyntiin. Meillä on paljon uusia tuotteita ja…

Pandemiaongelma: Amazon lanseeraa askarteluprojekteja laatikkotulvalle

Verkkokauppajätti Amazon tunnetaan siitä, että he tekevät paljon töitä verkkokauppalaatikkojensa, joissa tilaukset lähetetään, kanssa. Heillä on muun muassa ”frustration-free packaging”, mikä tekee laatikkojen avaamisen helpoksi asiakkaille. Aivan kuten useimmat verkkokauppiaat he tekevät myös töitä vähentääkseen materiaalia, mikä käytetään paketointiin – tämä ympäristön vuoksi, mutta myös siksi, että vähemmän materiaalia on taloudellisempi vaihtoehto. Insinööritiimimme on laskenut…

Tatuoi itsensä saadakseen uudet vanteet autoon – hääpuku ei peitä logoa

Mikäli haluaa autoonsa uudet vanteet, mutta niistä maksaminen ei kiinnosta, voi tatuoida yhtiön logon kehoonsa ja toivoa parasta, että ne saa itselleen ilmaiseksi. Vanneasiantuntija ja verkkokauppias ABS Wheels järjestää vuosittain kilpailun, jossa voittaja saa tatuoida yhtiön logon itseensä ja saa siitä palkkioksi parin vanteita. Hieman erilainen markkinointitapa, mutta kilpailusta ei puutu osanottajia. Siihen löytyy joka…

Silmälasit saa nyt verkkokaupasta – tulossa virtuaalinen sovitusmahdollisuus

Ketjuilla on ollut jo aiemmin verkkokauppa, mutta sieltä on voinut tilata vain piilolinssejä sekä aurinkolaseja ilman vahvuuksia. Yksi yrityksen painopisteistä on kuitenkin ollut verkkokaupan kehittäminen ja kuten muillakin aloilla, korona vauhditti tilannetta. Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut ja yhä useammat ostokset tehdään verkosta. Tällä on tulevaisuudessa varmasti yhä enemmän vaikutusta myös optiseen alaan ja optikkoliikkeiden asiakkaiden…

Gina Tricot sanoo hyvästit jättimarkkinoille: ”Kestämätön tilanne”

Gina Tricot vetäytyy Saksan markkinoilta. Syynä tähän on se, että haluavat ”vahvistaa konsernin tulevaisuuden kilpailukykyä”. Strategia on pitää Gina Tricotin asema johtavana muotiyrityksenä liikkeiden kera yrityksen kantamarkkinoilla Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa ja samalla lisätä tahtia digitaalisessa verkkokaupassa, yhtiö kirjoittaa lehdistötiedotteessa. Yrityksen toimintaan Saksassa on vaikuttanut ”uudet markkinaolosuhteet, jotka muuttuvat jatkuvasti nopeammassa tahdissa”. Gina Tricot…

Löydä markkinat, menesty!

Jonne Välilä kävi päivätöissä, mutta etsi samalla liiketoimintamallia, joka olisi ajasta ja paikasta riippumaton. Kahvila Tampereella? Ei kiitos. Tavoitteet olivat alusta asti suuret – dream big – ja horisonttiin maalautui kuva bisneksestä, jolla olisi mahdollisuus skaalautua suureksi. Tavoitteena olivat satojen miljardien markkinat. Eikä nyt puhuta mistään taivaanrannan maalarista. Unelmista tuli totta, vaikka satojen miljardien liikevaihtoon…

”Pahin pullonkaula on asiantuntemuksen puute”

Columbia Road teki toukokuussa tutkimuksen, johon osallistui 100 yritysjohtajaa myynnin ja markkinoinnin alalta Pohjoismaissa. Pohjoismaiset yritysjohtajat ovat sitä mieltä, että verkkokauppa on ponkaissut kaksi vuotta kehityksessä eteenpäin koronakriisin aikana, vain parin kuukauden kuluessa. Kuluttajilla on enemmän kokemusta onlineshoppailusta, minkä vuoksi yritysten on nyt kehitettävä osaamistaan digitaalisen myynnin saralla ja digitaalisten shoppailukokemusten osalta onnistuakseen. Tämä koskee…

Amazoniin!

Jonne Välilä aloitti Amazon-myyjänä vuonna 2017 oman päivätyönsä ohella. Tänä päivänä hän on kokopäiväinen Amazon-yrittäjä, jonka tuotteita on myyty valtavia määriä. Toiminta on niin ikään kehittynyt ja nyt hän avittaa yhtiönsä Amazoniin.fi kautta myös muita verkkokauppiaita suuremmille vesille eli etabloitumaan Amazonin kansainvälisillä markkinapaikoilla. Tarjoamme suomalaisille yrityksille maailman helpointa vientiä viemällä niitä vaivattomasti Amazon-markkinapaikoille, etupäässä Yhdysvaltoihin,…

Digitaaliset myyntikanavat ovat nyt elinehto

Niin B2C kuin B2B-yritysten myynti on vähentynyt perinteisillä myyntikanavilla, kun digitaaliset myyntikanavat nostavat nyt päätään. Näin osoittaa Columbia Roadin tuore kysely. Tutkimuksen mukaan B2B-sektori on kärsinyt koronasta eniten. B2C-sektorin pelastukseksi on noussut myynnin kasvu digitaalisilla kanavilla. Tutkimus tehtiin tämän vuoden huhti-toukokuun aikana ja siihen osallistui 100 yritysjohtajaa myynnin ja markkinoinnin alalta Pohjoismaissa. Tutkimus käsittää 88…