Markkinointi

Marie Kondo aloitti verkkokaupan

Marie Kondon kirjat myyvät kautta maailman ja hän on niinikään Netflix-tähti, kun Marie Kondon nimeä kantava tv-sarja Tidying Up with Marie Kondo sai päivänvalonsa joitakin aikoja sitten. Viime viikolla KonMari aloitti uuden kappaleen elämässään ja hänen meriitteihinsä voi nyt lisätä myös tittelin verkkokauppias. KonMari on rakentanut kaikessa hiljaisuudessa verkkokaupan, joka löytyy hänen sivustoltaan Konmari.com. Konmarin…

Aikuisten joulukalenteri myy suurissa kaupungeissa

Useimmat aikuisten joulukalentereista sisältävät kosmetiikkaa, suklaata tai muuta mukavaa. Myös eroottisten tuotteiden verkkokauppa Sinful on lähtenyt joulukalenterimarkkinoille ja viime vuoteen verrattuna heidän joulukalenterimyyntinsä on jo kolminkertaistunut. Marraskuun puoliväliin mennessä Sinfulin joulukalentereita on myyty Suomessa 243 prosenttia enemmän kuin samana ajankohtana vuotta aikaisemmin. Nyt Sinful paljasti, missä Suomen kaupungeissa pikkutuhma kalenteri myy parhaiten. – Viime vuonna joulukalentereidemme…

Stockmann uudisti kanta-asiakasohjelmansa

Stockmannin uudistunut kanta-asiakasohjelma lanseerattiin eilen. Ohjelmassa on kuusi eri tasoa, joilta ei tipu alaspäin, jos viidessä vuodessa on tehty vähintään yksi ostos. Ostoksilla voi nousta ohjelmassa ylöspäin, mutta pisteitä saa myös tilaamalla Stockmannin uutiskirjeen tai käyttämällä Stockmannin Mastercard-korttia. Stockmannin mukaan edut ovat sitä mukavammat, mitä korkeammalle ohjelmassa on päässyt. – Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä tavarataloissamme…

Ozon.ru avasi ulkomaalaisille yrityksille

– Cross border avautui, Marko Kangaskolkka Flying Lynx-yrityksen CEO kertoo. Flying Lynxin sopimus Ozonin kanssa rantautui vain muutama viikko sitten ja mahdollistaa ulkomaalaisten verkkokauppojen tulon Venäjän markkinoille ilman byrokratiaa. Ozon on valmis verkkokauppa-alusta, jonka avulla pienempikin valikoima tulee helposti venäläisen kuluttajan ulottuville. – Harrastustuotteet ja lasten tuotteet menevät Venäjällä, Kangaskolkka sanoo. Kangaskolkan mukaan valmiit alustat…

EMEET Contentorin Niklas Ruottu: Verkkosisältö on jo muutoksen tilassa

”Sisällöntuotannosta puhuttaessa markkinatilanne on todella mielenkiintoinen.”   Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Haastattelemme ennen tapahtumaa yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Contentor. Kysymyksiin vastaa Contentorin Key Account Manager Niklas Ruottu (kuvassa):   TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KANSSA.   Kerro hieman yrityksestänne ja millaisia palveluja tarjoatte? – Contentor on sisällöntuotantoa tarjoava yritys…

Tutkimus: 55 prosenttia kaikista nuorista haluaa juuri sen mitä vaikuttajallakin on

”Asia tulee olemaan ratkaiseva.”   Vaikuttajat ovat useiden yrityksien merkittävä markkinointikanava. Ehandelin sisarsivustot ovat toistamiseen raportoineet verkkokauppiaista, jotka ovat hymy suupielissä voineet todeta, että vaikuttajat ovat johtaneet verkkoliikkeeseen paitsi kävijähuipun, myös myyntiennätyksen vain muutaman tunnin sisällä. Wunderman Thompson Commerce on vastikään julkistanut raportin, jossa selvitetään 6-16-vuotiaiden lasten ja nuorten käyttäytymistä netissä ja mikä muotoilee heidän…

EMEET: Qliron David Lundqvist: Digitalisointi on meidän DNA:ssamme

”Me uskomme, että jokainen kauppias on ainutlaatuinen ja hänellä on erityiset toivomukset, vaatimukset ja haasteet.” Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Tulevien viikkojen aikana haastattelemme tapahtuman yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Qliro. Kysymyksiin vastaa Qliron CCO David Lundqvist (kuvassa).

Trustpilotin tutkimus: Mikä saa asiakkaan klikkaamaan onlineilmoitusta?

Harvat asiakkaat kokevat ilmoittelun luotettavana ja netti-ilmoitus vaikuttaa vain harvoin asiakkaan ostospäätökseen – siitä huolimatta millaisessa muodossa tai millä kanavalla se on.   Trustpilot tutki asiaa ja Trustpilotin Eurooppajohtaja Martin Mürbeck esitteli tuloksia vasta julkaistussa kirjoituksessaan. Voiko netti-ilmoituksessa ylipäätänsä olla sellainen sisältö, että se johtaa ostopäätökseen? Jos vastaus on ei, mikä sitten johtaa ostopäätökseen, Mürbeck…

Ikea panostaa verkkokauppaan Kiinassa

Ikea investoi noin 14 miljardia Ruotsin kruunua Kiinan toimintojensa digitalisointiin.   Kyseessä on yrityksen tähän mennessä suurin yksittäinen investointi maassa, useat mediat raportoivat. Miljardipanostuksen tarkoituksena on laajentaa ”kotishoppailun” mahdollisuuksia. Lisäksi IKEA aikoo rakentaa neljä uutta fyysistä liikettä vuoden sisällä. – Meillä on vahva usko kiinalaisilla markkinoilla, IKEAn Kiinan maajohtaja Anna Pawlak Kuliga sanoo useiden ruotsalaismedioiden…

TILAA

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?