Marimekko ehdolla Zalandon uuden kestävän kehityksen palkinnon saajaksi

Voittaja julkistetaan Kööpenhaminan muotiviikolla helmikuussa.

Zalando julkaisee uuden, Kööpenhaminan muotiviikolla jaettavan kestävän kehityksen palkinnon Zalando Sustainability Award. Se jaetaan ensimmäistä kertaa helmikuussa 2021.

Palkinnon tarkoitus on rohkaista brändejä tutkimaan kestävämpiä vaihtoehtoja ja tunnistamaan strategioita, jotka edistävät alan kestävämpää kehitystä.

Ilmoitus

Palkinto vahvistaa entisestään Zalandon ja Kööpenhaminan muotiviikon strategista kumppanuutta.

Kaikki muotiviikolle osallistuvat brändit kutsuttiin hakemaan palkintoa, mutta finalistit valitsi kansainvälinen tuomaristo, jonka juryyn kuuluu malli, ympäristöaktivisti ja kestävän kehityksen konsultti Arizona Muse, Kööpenhaminan muotiviikon toimitusjohtaja Cecilie Thorsmark, CSO of Global Fashion Agenda (GFA) Morten Lehman sekä Sustainability and Brand Advisor Dio Kurazawa. Tuomaristossa Zalandoa edustavat Director of Sustainability Kate Heiny sekä Buying Director Premium & Luxury Lena-Sophie Roeper.

Voittaja palkitaan 20 000 eurolla ja se pääsee kehittämään ylellisen kapselimalliston Zalandon kanssa. Kyseinen mallisto tulee saataville Zalandon alustalle.

Olemme todella otettuja ollessamme finalisteja ensimmäisen kerran järjestettävässä Zalando Sustainability Award -palkinnossa. Marimekon design-filosofia ja toiminta on jo yli 70 vuotta perustunut kestävyyteen ja uskomme, että ajattomat ja kestävät designit, jotka tuovat iloa moniksi vuosiksi ovat ympäristöystävällinen valinta. Sen sanottuamme, haluamme olla etukentässä kehittämässä yhä kestävämpiä tuotteita ja tapoja koko arvoketjumme läpi, aina raakamateriaaleista tuotteiden käyttöön ja kierrätykseen. Tehtävämme on esimerkin kautta auttaa koko toimialaa siirtymään kohti kestävämpää tulevaisuutta. Tämä palkinto on erinomainen esimerkki aloitteesta, jolla voi olla kattavia positiivisia vaikutuksia koko alaamme, Marimekon luova johtaja Rebekka Bay sanoo tiedotteessa.

Tuomaristo arvioi finalistit ja merkkien Kööpenhaminan muotiviikolla esittelemät mallistot vielä uudelleen ja valitsee voittajan. Voittaja julkaistaan 4. helmikuuta.

Zalandolle tämä palkinto on loistava mahdollisuus jatkuvasti nostaa rimaa ja auttaa ajamaan alaa kohti kestävämpää tulevaisuutta. Haluamme rohkaista brändejä jatkuvasti toimimaan paremmin. Tämä aloite on ainutlaatuinen tapa tehdä yhteistyötä brändien kanssa, keskustella haasteista ja jakaa opittua. Yhteistyöt ovat iso osa DNA:tamme ja välttämättömiä liiketoimintamme sisäiselle muutokselle, alalle kokonaisuutena sekä inspiroidaksemme asiakkaitamme tekemään kestävämpiä valintoja, Kate Heiny, Zalandon kestävän kehityksen päällikkö, sanoo.

Finalistit julkaistiin torstaina ja ne ovat House of Dagmar, Louise Lyngh Bjerregaard ja Marimekko.

Ilmoitus